Kweken Chinese Danio's


G

Gerjan90

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb vorige week een ingedraaid bakje van 40x25x25 voor de helft gevuld met mos en laten bewonen door 3 chinese danio's, 1x man en 2x vrouw. Temperatuur op 22 graden en een sponsfilter.
Geen verversingen, licht gevoerd met droog voer en rode mug uit de diepvries.

Na 5-6 dagen zag ik klein grut zwemmen en heb de volwassenen weer uitgevangen. Inmiddels zwemmen er een week later zo'n 30 baby's duidelijk variërend in grootte. Ik voer ze door artemia poeder of ander droogvoer onder water tussen mijn vingers fijn te drukken zodat het stofvoer wordt.

Ik begon ermee puur uit interesse om te kijken of er überhaupt wat zou gebeuren en omdat ik afgelopen zomer wel af en toe een jong had gezien in de buitenbakken.

Doel van dit topic is om te kijken of jullie nog tips/aanvullingen hebben voor een volgende keer en eventueel jullie eigen ervaringen of pogingen tot kweken. Lees ook regelmatig dat ze in een gezelschap bak zonder specifieke kweekdoelen ook gewoon eitjes leggen en jongen krijgen.

Groetjes.
 
Ik heb ook chinese danio's en ga dit topic volgen want ik wil het ook een keertje proberen.

Ik had een schooltje van 12 maar de helft is gestorven sinds ik 5kardinalen en oto's toevoegde.
 
Ik heb ook chinese danio's en ga dit topic volgen want ik wil het ook een keertje proberen.

Ik had een schooltje van 12 maar de helft is gestorven sinds ik 5kardinalen en oto's toevoegde.
Chinese danio's kweken is zeer gemakkelijk. Als je een tiental Chinese danio's in en 60cm bakje stopt. Met kiezels(Vallen de eitjes tussen zodat de ouders er niet bij kunnen) en veel Javomos dan kun je er honderden kweken. De ouders eten hun jongen niet. Dus dat is een groot voordeel.

Waarom stop je Kardinalen (wensen 25-30 graden) bij Chinese danio's (wensen 15 -22 graden) bij elkaar?
 
Waarom stop je Kardinalen (wensen 25-30 graden) bij Chinese danio's (wensen 15 -22 graden) bij elkaar?[/QUOTE]

Ik was in die tijd nog onwetend en jammer genoeg weer eens slecht geinformeerd, zowel mijn eigen fout als de LFS ,want daar zeiden ze dat het kon.

nog even voor de duidelijkheid, er zaten daarvoor al kardinalen bij :) . Die doen het wel goed.
 

Terug
Bovenaan