Wat is er nieuw

Kweken kruising ancistrus

Ilenaaa95

Member
Lid geworden
21 januari 2024
Berichten
15
Leeftijd
29
Hallo,
Ik vroeg me af of er nog mensen zijn die ervaring hebben in het kruisen van ancistrussen.

Ik heb enkele weken geleden een L144vrouw in een aparte bak geplaatst. Een week later heb ik daar een LDA016 man aan toegevoegd.
Ongeveer 10 dagen later en mede door te spelen met een waterwissel en het regenseizoen te nabootsen hebben we jongen gekregen.

De vrouw is vorige week terug uit de bak gevangen en de man heeft zijn taak mooi volbracht. De jongen zijn afgelopen nacht beginnen uitzwemmen.

Zijn er mensen die dezelfde kruising gemaakt hebben en eventueel over de kleuren meer kunnen zeggen? Ik zag momenteel een deel witgele visjes zwemmen en een deel donkerder gevlekt.
Foto's moet ik nog maken.
 
Hallo,
Ik vroeg me af of er nog mensen zijn die ervaring hebben in het kruisen van ancistrussen.

Ik heb enkele weken geleden een L144vrouw in een aparte bak geplaatst. Een week later heb ik daar een LDA016 man aan toegevoegd.
Ongeveer 10 dagen later en mede door te spelen met een waterwissel en het regenseizoen te nabootsen hebben we jongen gekregen.

De vrouw is vorige week terug uit de bak gevangen en de man heeft zijn taak mooi volbracht. De jongen zijn afgelopen nacht beginnen uitzwemmen.

Zijn er mensen die dezelfde kruising gemaakt hebben en eventueel over de kleuren meer kunnen zeggen? Ik zag momenteel een deel witgele visjes zwemmen en een deel donkerder gevlekt.
Foto's moet ik nog maken.
Euhm, nee ik heb daar geen ervaring mee, maar ben wel benieuwd hoe dat gaat worden.
 
Als ik het zo lees en de foto's bekijk, zijn dit waarschijnlijk gewoon kweekvormen van dezelfde soort / hetzelfde soortencomplex, de ancistrus cf. cirrhosus. De soortcodes hebben (in de handel) niet altijd naar dezelfde soort verwezen, dat is wel slordig gegaan. De echte L144 wordt niet eens meer geïmporteerd schijnbaar. Maar goed, het is wel interessant om te zien welke eigenschappen er nu boven komen drijven met de jonkies van beide vormen. Ben benieuwd. 🙂
 
De vrouw is wel in het echt mooier van kleur en heeft helblauwe ogen. Mijn camera trekt zo mooi helaas niet..
 

Bijlagen

  • IMG-20240525-WA0011.jpg
    IMG-20240525-WA0011.jpg
    129.2 KB · Weergaven: 33
  • IMG-20240525-WA0012.jpg
    IMG-20240525-WA0012.jpg
    370.7 KB · Weergaven: 35
@Gino88 ik heb afgelopen dag in de bak aan het rommelen geweest omdat mijn bodem problemen gaf. (overvoeding)
Ik had gezien dat er jongen zijn in 3 "kleuren". Alleen jammer dat mijn gsm niet mooi trekt, krijg ze er moeilijk op...
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan