Wat is er nieuw

kweken met verschillende bloedlijnen

• Onderwerp starter Onderwerp starter leon88
  • Startdatum Startdatum
L

leon88

Guest
tot een paar jaar geleden heb ik altijd Malawi's gehouden en gekweekt en ook andere cichliden ,Betta's en enkele Reptielen en amfibie�n gehouden en gekweekt. nu probeer ik altijd een goeie kwaliteit aan vissen te houden en het liefst ook met verschillende bloedlijnen indien mogelijk.
Nu vroeg ik mij af zijn er meer mensen die hier opletten en wat zijn jullie resultaten van kwaliteit in vergelijking met inteelt ?
of ben ik hierin misschien iets te doorgeslagen 😀 bij veel andere dieren is het namelijk niet meer dan normaal om te fokken/kweken met diverse bloedlijnen.

Er zijn er echt wel ,die de Malawi,s uit elkaar houden, hoor.
Maar dan speciaal ,wat jij ook wilt.

Dus waarom zou het vreemd zijn?

Bij veel soorten vis is inteelt geen probleem. 90% van alle gekweekte vissoorten zijn zelfs producten van generatie's inteelt. Wel moet je goed selecteren op kleur, tekeningen vorm. Alles wat afwijkt selecteer je eruit.

Ik weet in de polder in mijn buurt een klein putje circa 30x10meter) wat al ruim 40jaar is afgesloten van andere sloten, en de vissen hierin zijn dus allen producten van zware inteelt. Toch zitten daar joekels van Rietvoorns en andere vissoorten. Ze orgen zeer gezond zonder enige zichtbare afwijkingen.

Ik heb ook een vraagje: ik heb een guppy die al een tijdje een zwarte vlek heeft, maar niet dik is. Is ze zwanger? 😉zo ja ga ik ze in een kweekbakje steken van 1.2 liter( ik heb 3 zwaarddragers ben bang dat ze de kleintjes op eten ).

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan