Wat is er nieuw

Kweken van Killivissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Amber97
  • Startdatum Startdatum
A

Amber97

Guest
Hallo iedereen, ik ben nieuw hier 🙂

Ik ben bezig met het kweken van killivissen en heb al enkele dingen uitgeprobeerd (verschillende kweekbakjes, verschillende voeding, pH, temperatuur, ...) maar ik ondervind nog steeds dat er niet heel erg veel goede eitjes uitkomen. Kan iemand mij hier eventueel wat tips geven? Wat proberen jullie om zoveel mogelijk goede eitjes te bekomen?

Groetjes Amber

Hoi Amber,

Leuk om te lezen dat je met killi's probeerd te kweken.
Ik ben heel benieuwd met welke soorten je aan het kweken bent. Ik kweek zelf met diverse soorten lichtogen, die eitjes zijn zeer bevattelijk voor schimmels.
Wat voor mij het allerbeste helpt is de eitjes niet met je vingers op te pakken maar gewoon de afzetmop naar een andere bak te verplaatsen.

Groetjes John.

Hoi Amber,

Leuk om te lezen dat je met killi's probeerd te kweken.
Ik ben heel benieuwd met welke soorten je aan het kweken bent. Ik kweek zelf met diverse soorten lichtogen, die eitjes zijn zeer bevattelijk voor schimmels.
Wat voor mij het allerbeste helpt is de eitjes niet met je vingers op te pakken maar gewoon de afzetmop naar een andere bak te verplaatsen.

Groetjes John.
Dag John

Ik ben bezig met de notho's 🙂 Ik heb nog niet met de mop gewerkt om eerlijk te zijn. Normaal bewaar ik de eitjes op turf. Kan je de eitjes makkelijk van een kweekmop halen om deze te bewaren?

Groetjes Amber.

Dag John

Ik ben bezig met de notho's 🙂 Ik heb nog niet met de mop gewerkt om eerlijk te zijn. Normaal bewaar ik de eitjes op turf. Kan je de eitjes makkelijk van een kweekmop halen om deze te bewaren?

Groetjes Amber.
Volgens mij wel, ik moet wel bekennen dat ik nog nooit nothobranchius gehad heb...
Zijn ze wel bevrucht? De vochtigheid van de turf is ook belangrijk in combinatie met de temperatuur.
Als je de eitjes een tijdje in turf bewaard hebt en je gaat de turf opgieten met water is het belangrijk de de oogjes in de eitjes je aankijken, doen ze dat niet dan moet je nog wachten.

Groetjes John.

Volgens mij wel, ik moet wel bekennen dat ik nog nooit nothobranchius gehad heb...
Zijn ze wel bevrucht? De vochtigheid van de turf is ook belangrijk in combinatie met de temperatuur.
Als je de eitjes een tijdje in turf bewaard hebt en je gaat de turf opgieten met water is het belangrijk de de oogjes in de eitjes je aankijken, doen ze dat niet dan moet je nog wachten.

Groetjes John.

Op welke temperatuur hou jij het aquarium en bewaar je de eitjes?
Bedankt voor de tips 🙂

Groetjes Amber

Op welke temperatuur hou jij het aquarium en bewaar je de eitjes?
Bedankt voor de tips 🙂

Groetjes Amber
Amber, ik heb geen Nothobranchius. Alleen lichtogen, die eitjes hebben geen droge periode nodig. Om je vraag te beantwoorden, ik plaats de afzetmop in een kweekbakje met het juiste water en temperatuur. Dat verschilt per soort.

Groetjes John.

Amber, ik heb geen Nothobranchius. Alleen lichtogen, die eitjes hebben geen droge periode nodig. Om je vraag te beantwoorden, ik plaats de afzetmop in een kweekbakje met het juiste water en temperatuur. Dat verschilt per soort.

Groetjes John.
Dag John

Bedankt voor je antwoord 🙂 nog een fijne dag

groetjs Amber

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan