kweken zebra danio


Ben inmiddels aan het naspeuren of er andere wegen zijn, om aan dat voer te komen. Nooit geschoten is altijd mis!

Ik heb ook al gezocht maar nog niets gevonden. Heb via de webshop waar ik gekocht had ook gevraagd of ze er op een andere manier aan konden komen.
Maar het lijkt erop dat het uit het assortiment is van de leverancier.
Ik heb wel een proefzakje van hun eigen opkweekvoer gekregen om dat te proberen, dus het is super netjes afgehandeld!
 
Dag Robin,

Heb voor jou het volgende gevonden:


Hoi,


Heb het even nagevraagd bij de importeur. Ze hebben nog +/- 36 buisjes op voorraad. Ze zijn wel van plan om dit voer onder hun eigen label te verkopen maar voordat dat op de markt is zijn we wel een half jaar verder. Wanneer u wilt kunnen we een aantal buisjes voor u bestellen. De prijs per buisje is Euro 4.95.


Met vriendelijke groet,

Catharina



Met vriendelijke groet,


Verduijn Cichlids

Wollefoppenweg 107

2761 DL Oud Verlaat

Tel: 010-4550253


Hopelijk ben je hiermee geholpen. N.B. Ik heb er zelf ook nog gauw een paar besteld!
 
Dag Robin,

Heb voor jou het volgende gevonden:


Hoi,


Heb het even nagevraagd bij de importeur. Ze hebben nog +/- 36 buisjes op voorraad. Ze zijn wel van plan om dit voer onder hun eigen label te verkopen maar voordat dat op de markt is zijn we wel een half jaar verder. Wanneer u wilt kunnen we een aantal buisjes voor u bestellen. De prijs per buisje is Euro 4.95.


Met vriendelijke groet,

Catharina



Met vriendelijke groet,


Verduijn Cichlids

Wollefoppenweg 107

2761 DL Oud Verlaat

Tel: 010-4550253


Hopelijk ben je hiermee geholpen. N.B. Ik heb er zelf ook nog gauw een paar besteld!


Super bedankt!! Echt super dat je zoveel moeite hebt gedaan om iets te vinden! :)
Het email adres heb ik inmiddels ook al gevonden!
 
Laatst bewerkt:
Daar ben je forumlid voor, als het kan samen naar oplossingen zoeken! Veel succes met het kweken van vissies! Enne, houd ons op de hoogte!
 
Super gaaf dat het kweken lukt. En de foto's vind ik juist leuk! En zo is het voor iedereen ook gelijk duidelijk. Hopelijk lukt het opkweken van de vissen. Succes!
 
Gelukkig dat het leuk gevonden word!!
Het gaat nog steeds goed met de visjes gelukkig. Ze zijn nu bijna 2weken oud.
Wel ben ik vandaag sinds twee weken weer de hele ochtend en middag van huis, dus ik kan niet meer zo frequent voeren als ik deed.
Wel lukt het nog om 5x per dag te voeren dus ik denk dat het wel goed gaat komen.
 
Ik heb inmiddels het voer besteld en als het goed is komt dat morgen binnen, voor een volgende kweek ook heel handig :)

Het gaat goed met de danio's ze zijn nu 2weken oud, en al moeilijk op de foto te zetten omdat ze best veel bewegen...en daarbij beweegt het water ook nog door de sponsfilter.
Is dus ook duidelijk aan de foto's af te zien, haha.
Ze groeien wel, maar et gaat me te langzaam :p Er zijn er drie die al wel duidelijk groter zijn dan de rest
gc2DL7Xh8lU1bjgQinih5RcerLIBqvw-.jpeg

gc2DL7Xh8lU1bjgQinih5RcerLIBqvw-.jpeg
 
Ga je meemaken wat een verschil voer kan maken!! Veel succes met de opkweek!

Ik ben heel benieuwd :) Gisteravond met dit voer begonnen. Ik heb het gewoon gemengd in een glas met wat water en dit is voor een aantal dagen wel genoeg heb ik gemerkt.
Ik voer ze wel afwisselend, ze krijgen daarnaast ook nog artemia vervanger(powder) en Micron stofvoer.
 
Hoe groot was je kweekgroepje?
Ik heb nu 4mannen en 2 vrouwen in mijn kweekbak zitten, maar ik heb het gevoel dat het iets teveel is
 
Hoe groot was je kweekgroepje?
Ik heb nu 4mannen en 2 vrouwen in mijn kweekbak zitten, maar ik heb het gevoel dat het iets teveel is

Bij mij hebben ze eitjes gelegd in het gezelschapsaquarium waar ik 15danios heb zitten. Ik heb daarvan een aantal eitjes kunnen redden.
En heb voor de zekerheid nog 2mannen en 2vrouwtjes apart gezet die ook nog eens een aantal eitjes gelegd hebben.

4mannen op 2vrouwen is misschien wat veel inderdaad, maar in sommige verhalen lees ik terug dat ook dit wel een geschikt kweekgroepje kan zijn.
Belangrijk is dat je vrouwtjes mooi 'dik' zijn en dat je mannetjes erbij hebt zitten die ze leuk vinden, ze schijnen namelijk nogal eens een voorkeur te hebben voor een bepaald mannetje. Goed observeren dus :)
 
Ik begin zo te denken dat het eigenlijk niet zo veel uitmaakt :p

Maar ga ze eerst nog wat wat goed voeren
 
Inmiddels zijn ze 3,5 week oud. Ik heb ze verplaatst naar een ander aquarium met plantjes en het is een stukje groter dan het oude verblijf :)
Lastig ze op de foto te krijgen, maar ze krijgen nu wat kleur en er loopt een blauwe streep over hun lichaam
dSkHzJV-ZYW1pu6xDnWmGIdYeh2NjAlA.jpeg
 
Zal ik vanavond even maken :)
Het is een 80cm bak die nu opgedeeld is in 2 grotere delen en een kleiner deel.
Dit is voor de kweekgarnalen van mijn vriend, maar nu kan ik er ook mooi gebruik van maken aangezien er nu geen garnaal in zit :p
 
Hier dan de beloofde foto, kweek bakken naast elkaar. Er loopt nu nog een groene slang voor langs dit is tijdelijk, er komt een langere slang die ook achterlangs kan :p
Zit allemaal op een uitwendige filter
GDti9BWsJhwlbSwg6Al69otRq5SgrCF5.jpeg


Baby visjes doen het nog steeds goed gelukkig, ik heb er geen 50/60 meer...maar er zijn er zeker nog 30/40 over!
 
Dat is creatief! Wat gebruik je als tussenschotjes?

Ziet er echt super leuk uit!
 
Dat is creatief! Wat gebruik je als tussenschotjes?

Ziet er echt super leuk uit!

plexiglas, met daaroverheen een panty, in het plexi zitten gaten om het water wel te verdelen.Maar door de panty kunnen er geen vissen naar de andere kant.
 
Haha ik ben al heel lang besmet :D
Toen ik klein was zat ik al voor het aquarium van opa, sinds dien altijd voorliefde voor aquaria, haha
:)
 
Even weer eens een update, de visjes zijn nu bijna 2maanden oud.
Het zijn niet meer zoveel visjes als in het begin, maar zeker nog wel een stuk of 30!
Gek genoeg is er heel veel verschil tussen de grootte van de visjes, sommige zijn nog zo klein dat ze nog maar een streep over hun lichaam hebben lopen, andere zijn al zo groot dat ze al hun strepen al hebben! 2 andere lijken maar niet te groeien en hebben nog steeds geen streep over hun lichaam...raar :S

Maar over het algemeen gaat het dus super! Op de foto zetten lukt niet meer omdat ze te snel zijn, dus dan maar een filmpje :)

 
In de natuur zullen er altijd sterke en zwakkelingen zijn ;)
Je kan er niets aan doen en het ligt ook niet aan de soort
Bij mijn guppen zie ik ook enorme verschillen van lengte in dezelfde nestjes
Ook als je reportages kijkt van bv discussen die gekweekt worden zie je ook altijd dat ze gesorteerd worden op grootte
Waarschijnlijk zullen kleinere vissen hun "groeispurt" wel nog krijgen

Ben verder blij voor je dat het zo goed gaat met de visjes
 
Toch blijft het een raar gezicht :p
Ik ben ook heel blij dat er mooie visjes bij zitten zoals het nu lijkt! mooie rechte ruggen, er zijn er wel een paar die een beetje 'misvormd' zijn maar het zijn er niet veel gelukkig!
 
Erg leuk dat de kweek zo goed gaat!
Kleine tip, film de volgende keer horizontaal ;) :D
 
Inmiddels zijn de vissen groot genoeg om naar een ander huisje te gaan, ik dacht kweek gelukt leuk voor een keer...
Vissen zijn allemaal verhuisd naar een ander aquarium en er zitten nu garnalen in het aquarium waar de vissen zaten, zie ik opeens allemaal baby visjes weer aan het glas plakken :oops: Dus er komt opeens nog een lading baby danio's aan :p
 
Haha ja gaat zeker lekker, ik schat dat ik nu weer rond de 30 baby's heb.
Nee tot nu toe nog niet, ze gaan vreedzaam samen :)
 

Terug
Bovenaan