Wat is er nieuw

l 128 of l 027

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jenee98
  • Startdatum Startdatum
J

jenee98

Guest
Hallo,

wij willen graag een mooie l nummer.
maar er zijn er 2 die ik geweldig mooi vind.
ik zal beginnen met wat vragen over de l 128,
ik heb gelezen dat hij ook planten eet als ik gewoon goed voer affentoe wat groenvoer sla komkommer doet hij het dan alsnog?
wat is een goeden prijs?
ik vind dezen heeeel mooi maar toch blijft de l 027 voor mij de allermooiste,dus ook hier wat vragen over.
is het een gevoelige vis.
wat eet hij ook planten zo ja kan ik dat met goed bijvoeren verhelpen?
welke van de 2 is het schuwst vind het natuurlijk leuk om ze affentoe te zien daar zijn ze natuurlijk voor.
wat is van dezen de prijs ongeveer?
vredelievend zijn ze allebei dus dat is goed.
hoop dat jullie mij goeden informatie kunnen geven.

groetjes Jeffrey.
 
Hallo Jeffrey,

Ik begrijp dat je een bak van 80 cm hebt? Weet je ook dat een L27 een 40 cm groot kan worden? Dat is de helft van jouw bakmaat dus ik zou willen adviseren om deze vis in ieder geval niet te nemen. Deze vis is ook een houteter, dus er moet voldoende hout aanwezig zijn. Ook eet deze vis groenvoer. De prijs is afhankelijk van het formaat wat je zou willen hebben, maar dat geldt voor elke vis natuurlijk.
De L128 heb ik zelf in mijn bak zitten en wordt rond de 20 centimeter groot. Ook die zou ik niet willen adviseren voor een bak van 80 cm en ook de L128 eet je plantjes op. Je kan wel altijd bijvoeren natuurlijk.
Op www.planetcatfish.com staan alle L-nummers beschreven en dus ondermeer ook hoe groot ze worden en wat ze eten. Je kan daar eens kijken of er een vis is die wat kleiner blijft en die jij mooi vindt. Een aanrader die niet al te groot wordt is misschien de L134. Een mooie vis die niet al te groot wordt en in een bak van 80 centimeter nog wel geplaatst kan worden, als je maar voldoende schuilmogelijkheden hebt.
Succes ermee.
 
over de l027: panaque sp l027 tapaj�s en dan heb je ook de panaque sp l027 tocantins

Worden 50 tot 60 cm groot en vereist op zijn minst een bak van 2 meter... Is vooral een houteter, heeft veel stroming nodig, ph van 5,5 tot 7 en temperatuur van 26 tot 30 graden.

L128 ofwel hemiancistrus:

Worden 20 tot 25 cm groot, vereist een bak van tenminste 150cm, eet plantaardige dingen, ph van 5,5 tot 7,5, heeft stroming nodig, temperatuur 26-29 graden.

Of een soort die herbivoor is van de planten afblijft mits bijvoeren van groenvoer, kan niemand garanderen. En alle vissen zijn uiteraard gevoelig maar mits een goede verzorging zal het wel meevallen. Alles begint met een goede voorlichting en flink inlezen.


Als je het qua bakmaat niet haalt met de vissen, zou ik er dus ook niet mee beginnen en eens kijken bij de peckoltia en de hypancistrus soorten... Zitten ook super mooie bij! Je kan ook op planetcatfish veel info halen of het boek back to nature gids voor meervallen eens zoeken bij de bieb.

Edit: en ikke de vingers van mijn lijf tikken, ben ik nog 2de 🙂
 
OW,

dan zoek ik even verder en een l 260 vind ik ook mooi net zo duur als de l 128.
of is dit het zelfde geval kwa formaat bak en vis.
de l 134 heb ik nog nooit in het echt gezien dus moeilijk oordelen.
is het trouwens wel verstandig om een l nummer te nemen in een 80cm?

groetjes jeffrey
 
Een enkele, klein blijvende soort kan wel.
 
Een klein blijvende kan inderdaad wel, de L134 is echt een prachtige soort! Geel met zwart, ook is deze niet zo duur. Bij kwekers is hij al te krijgen voor �15.
 
Ja dat is ook een mooien.
maar ik lees dat ze van zuurstofrijk water houden ik voeg geen co2 tie ofzoiets hoevaak zou ik het water moeten verversen want het zijn flinken vervuilers.
en is de standaard pomp in een rekord 800 voldoende?
dezen laat ook de planten met rust zag ik dus dat is al fijn maar eerst de ph helemaal onder controle krijgen en dan zal ik is kijken of ik een mooie kan vinden als het kan.
maar Tog vindt ik een l 260 ook heel mooi en is ook klein blijvend alleen ik las op de ene site dat een 80 cm al kan en op de andere een 1 meter.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan