Wat is er nieuw

L. Curviceps

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
60
Ik heb de bovengenoemde vis sinds ongeveer een jaar in de meterbak. Nu is het 1 man en als het goed is 2 vrouwen.
Onderling gaat het best goed. Ja af en toe laat meneer zien dat hij de baas is maar echt vechten doen ze niet.
Sinds enkele weken zag ik al dat de Crypto s soms 2 cm bloot lagen bij de wortels. Maar na het verversen vandaag trekt meneer voor mijn neus de S Sabulata uit de bodem en na het terugplaatsen weer rustig opnieuw. Zelfs verankeren met zo n plantenpin helpt niet want hij trekt gewoon door.
Komt dit gedrag iemand bekend voor want ze moeten toch verder rustige vissen zijn dacht ik.

Iets veranderd aan de bak John, de laatste tijd voordat dit gedrag begon?
Liggen er wat platte stenen in de bak voor als ze willen afzetten?

~ Ivo

Nee helemaal niks veranderd in de bak. Er liggen ook 2 platte stenen in maar ik heb ook in dat hele jaar nog nooit paargedrag waargenomen moet ik zeggen. Onder de Saggitaria heb ik niet echt kleibollen zitten Bertus.
Het is ook alleen de grootste die nu volgroeid lijkt die het doet. Echt haantjesgedrag lijkt het wel en als ik de plantjes wil terugzetten pikt hij zelfs aan mn hand.
Maar ja ik heb er nu een blad sla ingedaan om te kijken wat hij daar mee gaat doen. Ze krijgen dagelijks vlokvoer en een aantal malen per week diepvries of levend voer.

Had ��n altispinosa man die dat deed.Zat vrolijk aan de vallisernia te trekken. Niet om te eten (waarom wel, geen idee). Heb er toen wat takjes voorgeplaatst en kienhout op/voor de wortels geplaatst.

Tja raar gedrag hoor. Gister heb ik de plantjes weer teruggeplaatst en hoppa hij trok ze net zo snel weer uit de bodem.

En als je om het plantje zon orangje ringetje doet die van de planten, staat de plant een verankerd in je bodem. Zo heb ik mijn vallisernia vast gezet.

Tja, ik had van die JBL plantenklemmen ervoor maar meneer was behoorlijk aan de maat en trok door aan de Sagittaria waardoor de blaadjes afknapten. Alleen de wortels bleven in de bodem zitten dus.
De meest opstandige man is al weg en de andere 2 ga ik ruilen voor een koppel Dambordcichliden overigens.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan