Wat is er nieuw

L-nummer in 60cm bak

  • Onderwerp starter Onderwerp starter VissenIlona
  • Startdatum Startdatum
V

VissenIlona

Guest
Hoi,
Ik zoek een leuke algeneter om m'n ramen wat schoner te houden en m'n hout. Aangezien die paar japonicagarnalen niet echt super goed werk leveren 😉 Ze zijn leuk, maar niet zo heel erg nuttig.

Nu zei een vriend dat ik er dan misschien een L-nummer in kon doen die die algen kan eten. Daar heb ik alleen echt geen verstand van.

Dus ik wilde wat gaan zoeken.
Op dit moment heb ik voroal garnalen en daarnaast een koppeltje honinggoerami's en 12 rasbora espei. De goerami's gaan waarschijnlijk binnenkort naar een vriend. Ik weet namelijk niet of ik anders iets teveel in m'n bak ga gooien.

Verder: 70 liter aquarium (rekord700), extern filter, co2 toevoeging, ph 6.5-7, temperatuur 20-24 graden.

Zijn er daar mogelijkheden voor en zo ja, welke? Is er gevaar voor overbevolking op deze manier? Ik zou graag tips hebben, aangezien jullie er allicht meer verstand van hebben dan ik!
 
Een 60cm is wel een kleine bak voor een L nummer en de meeste zullen een grotere bak moeten hebben.
Zelf ken ik zo niet een soort die erin zou kunnen als die er al is, maar kijk eens bij de zoekfunctie van Aquavisie retry.
Daar kun je de bakmaat en dergelijke invullen en dan zie je of daar wellicht iets uitkomt.
 
L199 worden niet zo heel groot en zit ook in mijn bak (record 700)
 
Bedankt. Ja, ik was ook bang dat mijn bak toch iets te klein was, wel voor degene die ik bij die vriend tegen kwam. Maar ik wil echt niet dat het zielig is voor de dieren, dan maak ik m'n ramen wel wat vaker schoon 😉

Ik ga even het topic goed bekijken en dergelijke en zal ook even zoeken naar de L199
 
Ik moet daar wel bij zeggen dat de 199 niet echt voor de lag is hoor
Maar wel een fantastisch L nummer 🙂
 
Ja het zijn vaak mooie vissen maar in de regel voor de wat grotere bakken. Ik heb destijds voor mn meter bak al goed moeten zoeken welke geschikt zou kunnen zijn.
 
Als je een goede algeneter wil dan zou ik kiezen voor de L144. Maar ook die is niet geschikt voor in een 60 cm.
 
Oke, dan houdt het voorlopig op, tot ik een groter aquarium heb. Wat wel ooit in de planning staat, maar komende tijd niet gaat gebueren.
 
Parotocinclus jumbo blijft 5-6 centimeter. Kan prima dan toch?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan