Wat is er nieuw

L nummer... maar welke

• Onderwerp starter Onderwerp starter Liesseling
  • Startdatum Startdatum
L

Liesseling

Guest
In de winkel liep ik tegen een vis aan, die op het glas acistrus genoemd werd. De jongen die er liep zei dat het iets met tamansi, tamasi, zoiets heette, maar ik kan het niet vinden.

Hij leek erg op een Ancistrus dolichopterus,(zonder borstelneus) maar dan egaal grijs, en duidelijke "schubben"

Heb al door een L nr 1 tot 600 gekeken maar kan hem zelf niet vinden, hoop dat iemand een idee heeft.

Nee, de vis die ik bedoel is echt egaal grijs, geen stippen of vlekken

Had ik er nu maar een foto van gemaakt

Mmm Misschien Olympus, in de bak leek hij een stuk lichter grijs... maar dat kan gezichtbedrog zijn

Misschien dan een Chaetostoma soort? milesi of een andere?

Chaestostoma thomasi zou inderdaad een optie kunnen zijn.

De Ancistrus dolichopterus is deze.
vTwjzMTkuAHHNuHEYvx__dE5bQabPrbc.jpeg

De Ancistrus cf. cirrhosus wordt vaak verkocht als Ancistrus dolichopterus.

Deze meervallen hebben geen schubben maar beenplaten.

Ik denk ook aan een zgn Rubbernosepleco (Chaetostoma cf. thomasi)

1.large.jpg

Maar dat is geen Ancistrus, zoals vermeld stond.

Wel superleuke vissen trouwens (koeler water).

Aad: In veel winkels is de naamgeving verre van goed.

En veel winkeliers hebben dat niet eens door. Ik ken iemand die meerdere zgn Golden nugget pleco's kocht voor de prijs van een Plecostomus. 😛

Hij stond zo op het glas in de winkel idd, maar daar vertrouw ik meestal al niet op lol

ik zie eigenlijk geen enkele foto die op de vis lijkt die ik zag, misschien moet ik toch nog eens terug om te gaan kijken

Lijkt me een goed plan 😛

Ze hadden ondertussen de goede naam erbij gezet, en het is dus zon thomasi... De kleuren op de rug en kop waren wat veranderd, hoe egaal grijs ze eerst waren dat zijn ze nu minder

Was waarschijnlijk stress kleuring dan 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan