L nummers wat actiever/meer zichtbaar als je er meer dan 1 hebt?


Jerome

Well-known member
Lid geworden
9 januari 2024
Berichten
51
Leeftijd
53
Hoi Allemaal,

Vraagje, ik heb sinds een week een L Nummer in bak zitten, de L260 Hypancistrus sp. Prachtig visje maar zoals bekend bij L nummers, heel schuw. Ik heb er dus 1 (een vrouwtje), en overweeg er eentje bij te nemen in de hoop dat ze dan wellicht wat actiever/meer zichtbaar zijn. Ik heb ook bijvoorbeeld een paartje Vietnamese steenkruipers (Sewellia lineolata ) en die zijn heel actief sinds ik er 2 heb.

Mijn LFS heeft nog een mannetje zitten, maar voordat ik deze aanschaf (ze zijn nogal prijzig...), wat is jullie ervaring? Zijn ze meer actief als je meerdere hebt?

Thanks, Jeroen.
 
L-nummers zijn over het algemeen niet de vissen (op de ancistrussen na) die graag in de spotlight gaan zitten. Voornamelijk tegen de avonduren zul je ze meer zien. Zorgen voor meer beschutting en niet te fel licht helpt over het algemeen ook nog wel een beetje maar goed... het blijven goede verstoppers.

Als je er meerdere gaat houden zorg dan wel voor voldoende holletjes en hout en houdt het even in de gaten, soms slopen ze elkaar en dan vnl. het mannetje het vrouwtje.
(op MP staat iemand die een groepje aanbiedt 20 p/stk of 5 voor 80)
 
Hoi allemaal, dank voor de feedback.

Ik ben zaterdag langs de LFS gegaan en ik had mij vergist.. Aangezien ik vergeten was een foto te maken bij LFS van de beschrijving van de soort, dacht/gokte ik dat ik een L260 in huis had gehaald. Echter is het L401 Hypancistrus sp. :oopss:
Anyway, ondanks dat ik weet dat ik de vissen vast niet heel veel vaker zal zien, heb ik in opdracht van de directie (die kan je toch niet tegenspreken? :cool:) toch maar het mannetje meegenomen, deze dus:

AP1GczNape_79SG7b6ciQSKSu0vS75jZPYw10QnOmgHCP3TWkTdCH0eMwQf7HCed4IzltPJ1vcYClDpcOthN_Q3hRcEJjCC265xtCA2AdHHiI8UZITCwf96y8s6i9Pt7kxiUxcwKOfExCGN_pOW9kEBM1P1_HQ=w1604-h903-s-no-gm


Het mannetje is iets minder fel, maar wel iets groter. Hij heeft een mooi schuilplekje gevonden in een holletje. Helaas komen ze ook niet echt op eten af, wellicht komt dat nog...

Thanks, Jeroen.
 
Hoe vaak het bij een LFS niet voorkomt dat op een bak staat dat soort A + B + C in de bak moeten zitten, terwijl soort A er naast zit, soort B is helemaal niet aanwezig en soort na enig zoeken 5 bakjes verderop zit.....
Ik ga daar al lang niet meer op af, als je een specifieke vis zoekt, weet je beter precies hoe die eruit ziet.....En als het een: oh die vis is mooi! Doe die maar!-aankoop is, kun je proberen of ze je de juiste naam geven, maar op de bak kijken werkt zelden. (Dergelijk type aankoop wordt ook wel 'impulsaankoop' genoemd.)
 
Hij lijkt toch best aardig op de middelste foto van de link die jij deelt? Ik heb er dus 2 en de eerste (vrouwtje), lijkt heel erg hier op. Ik dacht zelf dat het ook de evt. de L333 kon zijn, maar die zat iets verderop in de een bak bij de LFS en die ziet er inderdaad wel anders uit.

1718691100515.png


Wellicht kan het ook een L318 zijn zoals ik lees op PlanetCatfhish, maar ga er voorlopig er van uit dat het de L401 is.

@Lysia: dus even voor de duidelijkheid, dit was geen impulsaankoop.

Greetz, Jeroen.
 
Ik ben geen kenner maar als ik klik op de 2 foto s in de link en dan de derde rij van onder dan worden die beiden als L401 geduid maar mij lijken het andere vissen toe.
 

Terug
Bovenaan