L001 op zoek naar een leg/schuilhol


RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Berichten
9,539
Leeftijd
29
Locatie
Driebergen
Ik heb een L001 die de 30cm aantikt, en ik merk dat hij het "lastig" vind om een juiste schuilhol te vinden.
Wat doet hij nu? hij blijft zichzelf onder het hout duwen door met zijn hele lichaam zowel het zand als t hout op te schuiven, iets wat toch ook een risico voor hem/haar zelf meebrengt.

Nu dacht ik: weet je wat ik koop zo'n keramieke rechthoekige/half ronde schuilhol in de hoop dat hij/zij dat gaat beschouwen als zijn plek.. ware het niet dat ik deze niet kan vinden voor een L-nummer van dit formaat.

1. iemand die weet waar deze wel te krijgen is?
2. iemand die een alternatief weet?
 
Laatst bewerkt:
Mijn L001 deed het zelfde.
Ik had een kuil gemaakt en dan van leisteen een grote grot gemaakt.
Werkte direct en stopte gelijk met graven.

Je steekt een paar leistenen recht op in het zand/grind en legt 1 grote als dak er boven op. Laat wel wat kiertjes in het bouwwerk zodat er wat stroming door kan anders gaat het stinken is mijn ervaring.
 
Zijn er (regen)pijpen die je zou kunnen gebruiken?
 
Ik heb een L001 die de 30cm aantikt, en ik merk dat hij het "lastig" vind om een juiste schuilhol te vinden.
Wat doet hij nu? hij blijft zichzelf onder het hout duwen door met zijn hele lichaam zowel het zand als t hout op te schuiven, iets wat toch ook een risico voor hem/haar zelf meebrengt.

Nu dacht ik: weet je wat ik koop zo'n keramieke rechthoekige/half ronde schuilhol in de hoop dat hij/zij dat gaat beschouwen als zijn plek.. ware het niet dat ik deze niet kan vinden voor een L-nummer van dit formaat.

1. iemand die weet waar deze wel te krijgen is?
2. iemand die een alternatief weet?
Op MP is iemand in amsterdam hij heet Wouter die maakt legholen, je kan vragen of hij dit ook kan maken?
 
Gewoon flink stuk mangrove in je bak doen.
Daar geen licht unit boven hangen.
Mijn L001 ligt daar gewoon te chillen. Nooit probleem gehad dat hij zich in het zand wilt verstoppen.
 
ik zat ff te denken, Kan je met Leistenen niks maken?
 
Grote PVC-buis met zand erop (lijmen) ?
 
Wat een reacties & ideeën!

Mijn L001 deed het zelfde.
Ik had een kuil gemaakt en dan van leisteen een grote grot gemaakt.
Werkte direct en stopte gelijk met graven.

Je steekt een paar leistenen recht op in het zand/grind en legt 1 grote als dak er boven op. Laat wel wat kiertjes in het bouwwerk zodat er wat stroming door kan anders gaat het stinken is mijn ervaring.

Dat is an sich nog zo'n gek idee... alleen heb ik er last van dat mijn vissen alles afgraven en dus ook de "zijwanden" los zullen graven.. of ik zou t op de 1 of andere manier stevig in elkaar moeten kunnen lijmen.

Deze man maakt legholen, misschien dat hij op bestelling een groter leghol kan maken voor je https://www.facebook.com/EllieHollowHandmadeCeramics/

Ga ik straks is even naar kijken! ziet er op het 1e zicht goed uit.
Alleen heb ik geen facebook dus even kijken hoe ik hem/haar elders kan bereiken.

Aqua Amazon verkoopt die dingen

Bloempot ingraven?

Bloempotten in de gevraagde maat zijn te breed

Te breed inderdaad, dan blijven de andere vissen erbij kunnen en je merkt dat die echt een plek voor zichzelf probeert te vinden.

Zijn er (regen)pijpen die je zou kunnen gebruiken?

Dat kan, en nu heb ik in de vissenkamer niet zo'n probleem met het gebruik van pvc buizen als schuilmiddel maar in de huiskamer... nee.

Op MP is iemand in amsterdam hij heet Wouter die maakt legholen, je kan vragen of hij dit ook kan maken?

Ga we MP ook maar is even afspitten!


Nu ben ik niet zo heel creatief, dus zelf maken :juggle:
De boomstam is wellicht wel een idee!

Gewoon flink stuk mangrove in je bak doen.
Daar geen licht unit boven hangen.
Mijn L001 ligt daar gewoon te chillen. Nooit probleem gehad dat hij zich in het zand wilt verstoppen.

Met t hout heb ik al diverse zaken geprobeerd (diverse plekken, licht wat geschoven), maar hij blijft zich eronder ingraven... vroeg of laat moet dat een keer foutgaan.

ik zat ff te denken, Kan je met Leistenen niks maken?

Zou kunnen als ik een stevige manier vind van vastzetten.

Grote PVC-buis met zand erop (lijmen) ?

Kan me niet direct inbeelden dat dat echt mooi wordt... maar wellicht heb je het al eens ergens voorbij zien komen?
 
kan me niet direct inbeelden dat dat echt mooi wordt... maar wellicht heb je het al eens ergens voorbij zien komen?
Ja heb het in het verleden zelf ook gedaan. Als je het warm maakt kan je het ook vervormen om het wat natuurlijker te maken. Weet alleen niet als je het opschaalt voor je L001 of het hetzelfde effect geeft.

Maar daarop doorgaande, alles wat je hier echt als schuilhol maakt is niet echt meer natuurlijk denk ik op dit formaat.
 
Nu ben ik niet zo heel creatief, dus zelf maken :juggle:
De boomstam is wellicht wel een idee!
Is toch eenvoudiger als het lijkt Richard
Kwesti van pvc buis in de juiste diameter en lengte kiezen beplakken met grindfolie (ken je al) tussen je stenen verwerken en klaar.
 
Je kan ook iets in hout maken.
Neem eik, en je hebt er nog een ph verlagend effect bij.
 
Inmiddels 2 personen benaderd of ze zoiets in elkaar kunnen steken, van 1 persoon reactie gekregen voor een schappelijke prijs dus dat gaan we dan maar doen :)) Zodra die binnen is zal ik hier nog even een foto uploaden.

Bigboss himself liet zich gisteren nog even goed zien, helaas geen foto kunnen maken met de rug-/ en staartvin uitgezet, dat is pas echt mooi om te zien.
IMG_2063.png
 
Om eerlijk te zijn, lijkt mij dit ook geen L001.
 
Om eerlijk te zijn, lijkt mij dit ook geen L001.

Is mij verkocht als een L001, maar als ik foto's opzoek van deze vis kom je ook diverse tekeningen tegen.. dus ik wijd het verschil aan tekening in leeftijd van de vis.
Maar wellicht ga ik hier de mist in, dan mag je mij aangeven welke L het wel is :DD
 
Neig meer naar L165 Gibbi

1611829620235.png


1611829678755.png
 
Hieer staatie tussen Rich
 

Bijlagen

  • algeneters1.jpg
    algeneters1.jpg
    140.1 KB · Weergaven: 136
  • algeneters.jpg
    algeneters.jpg
    72.2 KB · Weergaven: 134
Zal nog even keertje een topic openen in het identificatie topic, wellicht dat er daar wat meer mensen licht op kunnen schijnen.

IMG_20210216_084600.jpg

Dit is m geworden, enige wat nog resteert is om het in 1 stuk in huis te krijgen :juggle: :DD
 
Zal nog even keertje een topic openen in het identificatie topic, wellicht dat er daar wat meer mensen licht op kunnen schijnen.

Bekijk bijlage 319438
Dit is m geworden, enige wat nog resteert is om het in 1 stuk in huis te krijgen :juggle: :DD
mooi kwestie van stevig doos en veel noppen folie
 
In 1 geheel binnengekomen! ben er goed tevreden mee :))
12cm doorsnee, 35cm lang, kosten: 20euro (kwam alleen nog verzendkosten bij a 8euro maar oké).

IMG_2283.png

Hij "print" zo te zien wel in elk product zijn logo :deal:
Ja zou ik ook doen :))

IMG_2284.png
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan