Wat is er nieuw

L010A

anketh31

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
8 december 2008
Berichten
606
Leeftijd
29
Hallo iedereen,

Al een tijdje ben ik een beetje verliefd op de L010a. En een paar dagen geleden er eentje in reallife gezien bij de LFS. Dus toen was mijn verliefdheid helemaal compleet, haha. Maar goed, een dier kopen puur omdat je het zo mooi vindt is natuurlijk niet oké. Dus natuurlijk een beetje verdiept in de L010a, en kwam er achter dat er prima eentje gehouden kan worden in een 60cm aquarium. Maar is dat verstandig in mijn geval?

Ik heb een 60x30x36 aquarium. Zie foto voor de inrichting. Als ik er eentje zou kopen zou ik natuurlijk zorgen voor een holletje voor hem/haar. Verder zit er +- 15 Boraras Brigittae, 9 Otocinclus en tig Crystal Red.

Waterwaardes zijn:
pH: 6.5
kH: 6

Ik ben bang dat mijn aquarium qua grondbewoners al voldoende heeft. Maar wat is jullie mening hierover?

Groetjes,
Anke

IMG_20210117_180548.jpg
 
Zie geen reden waarom niet, die garnalen zittten hem/haar niet in de weg, ik zie zo geen kienhout in je bak en dat heeft een L010A wel nodig. Qua beschutting hebben ze een buisje nodig die dus aan beide kanten open is, bamboe leent zich daar goed voor
 
Zie geen reden waarom niet, die garnalen zittten hem/haar niet in de weg, ik zie zo geen kienhout in je bak en dat heeft een L010A wel nodig. Qua beschutting hebben ze een buisje nodig die dus aan beide kanten open is, bamboe leent zich daar goed voor
Er zit wel iets van 6 stukken hout in. Of het echt kienhout is durf ik niet te zeggen. Zie foto close up van het hout. Ik had gelezen dat ze graag hout hadden, maar dat het niet perse kienhout hoefde te zijn?
IMG_20210117_210219.jpg
 
Ja dat ziet eruit als kienhout, ja dat hout wat ze nodig hebben vallen veel soorten af maar kienhout is het beste voor ze
 
Ja dat ziet eruit als kienhout, ja dat hout wat ze nodig hebben vallen veel soorten af maar kienhout is het beste voor ze
Zou een koppeltje een mogelijkheid zijn, of is eentje al voldoende? Ik lees er verschillende dingen over
 
Ik zou het er bij 1tje laten want koppeltjes is je bak eigenlijk te klein voor
Dank je wel! Ik laat het dan eerst bij eentje. Uiteindelijk zal het vissenbestand van de 60cm naar een 90cm gaan. Kan dan altijd nog een partner er bij kopen 🙂
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: denken moet je niet teveel doen hoor met dit weer
      Terug
      Bovenaan