Wat is er nieuw

L104/ Panaqolus maccus in maanvissen bak?

cone

Well-known member
Lid geworden
7 januari 2015
Berichten
481
Locatie
tegelen
Ik heb 2 stuks L104/ Panaqolus maccus in mijn 80cm bak zitten, maar nu verdenk ik ze ervan dat ze steeds het nestje van mijn koppel pelvicachromis pulcher verstoren. Nu vraag ik me af of ik ze kan overzetten naar mijn 1.20m bak waar volgende week maanvissen in komen.
Ik lees dat dit wel eens fout kan gaan met maanvissen, omdat ze zich kunnen vast zuigen op de het lichaam van een maanvis.
Is dit inderdaad een te groot risico? Of valt dit wel mee?
De maanvissen die volgende week komen zijn nog maar kleintjes.
 
In mijn voormalige discus bak had ik een pleco van 30cm en 6 verschillende l nummers. Heb er nooit problemen mee gehad. De verhalen ken ik ook van het internet, maar het eerste daadwerkelijk incident ben ik hier op het forum niet tegen gekomen.
Dus ik denk dat je er geen problemen meer zal krijgen. Tenzij het vlees eters zijn en je een doodzieke maanvis op de grond hebt liggen.
 
Ik heb het een keer een Otocinclus onophoudelijk zien proberen.
Maar je weet wat ze zeggen: ��n zwaluw maakt nog geen zomer.

~ Ivo
 
Bij die L- nummers staat niet op de kop dat ze eierrovers zijn of niet. Ga er maar van uit dat als ze de kans krijgen om wat eitjes op te peuzelen dat ze dat dan doen. Als je dus wilt kweken dan moet je ervoor zorgen dat je het kweekstel apart in een bak hebt. Geeft ook minder stress voor de vissen.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Vandaar dat ik de 2 L104 uit de 80cm bak ga halen ( blijft het koppeltje alleen over).
Maar aangezien ik meerdere bakken heb, twijfelde ik waar ik de twee in ging stoppen. Maar naar jullie reacties te hebben gelezen, gaan ze binnenkort in de 1.20m bak bij de maanvissen en de corry's.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan