Wat is er nieuw

L129

Mikyboy40

Well-known member
Lid geworden
29 maart 2015
Berichten
504
Hallo mensen,

ik heb een aantal vraagjes over de L129, want elke site zegt er wat anders over :S :
-zijn het grote vervuilers?
-is 24 graden wat koud voor ze, of kan t wel (hoor veschillende verhalen)?
-is een aquarium van 1 meter bij 40 cm groot genoeg voor 1 exemplaar?
-ik heb begrepen dat het omnivoren zijn, maar eten ze vooral dierlijk voedsel, of ook wel plantaardig?
-Passen ze bij de rest van mijn bestand, of wordt dat te vol:
4x betta's
5x hyph. megalopterus
2x tateurndina occelicauda
3x cory aeneus albino
5x cory trilineatus
-aangezien ik niet erg veel ervaring heb met L-nummers (heb ooit eens een L-nummer gehad vroeg�h, maar verder nooit n L-nummer): kunnen ze agressief worden tegenover bijvoorbeeld mijn corydorassen?

kortom een hoop vragen :sorry:
hoop dat jullie op een hoop van deze vragen een antwoord hebben voor me,
alvast bedankt
:petjeaf:
 
Lnummers kunnen wel aardig vervuilen maar met 1 vis zal het wel meevallen. Een aquarium van 1meter is wel groot genoeg voor de vis, zorg wel voor schuilmogelijkheden (bijvoorbeeld een leghol en wat hout)

De vis is inderdaad omnivoor, volgens Planetcatfish.com heeft de vis een voorkeur voor dierlijk voer. Ik zou gewoon voldoende afwisselen en dan komt het wel goed.

Volgens mij kan de vis prima samen met de vissen die je al hebt.
 
Voor Loricariidae en andere meervallen is planetcatfish een eer fijne bron. Zie link Ludger.
Verder is het wel een klein beetje een allegaartje. Niet dramatisch hoor, maar in plaats van 5 en 5 Corydoras aeneus / trilineatus zou een grote groep van dezelfde soort beter zijn. De Hyphessobrycon hadden ook in een grotere groep gemogen. En met twee soorten Corydoras, pauwooggrondels en ook nog een Loricariidae wordt het misschien wel druk rond je bodem. Een meterbak eindigt ook ergens. Ik zou de uitbreiding eerder zoeken in de aantallen en in andere waterlagen dan rond de bodem.

~ Ivo
 
De mijne doet hoogstens wat chagrijnig tegen Cory's als er een voertablet ligt. Die schieten dan wel een stukje weg, maar lijken verder niet onder de indruk en rommelen rustig verder.

Denk ook niet dat de L129 de fysieke middelen heeft om Cory's kwaad te kunnen doen.

Een behoorlijke schuilmogelijkheid is wel een belangrijke zoals al is gezegd. Die van mij maakte direct na het inzetten een zitkuil onder het (grote) stuk hout in m'n bak en vertoeft daar het grootste deel van z'n tijd.
 
Weemism zei:
Denk ook niet dat de L129 de fysieke middelen heeft om Cory's kwaad te kunnen doen.
Hoogstens z'n formaat mee de bouwvakkert! 😀
 
EN al zou di eze wat plagen,De eerste corry die zich uberhaupt wat aantrekt van het gedoe van andere vissen moet volgens mij nog geboren worde. Die hebben altijd zoiets van . Joh zoek jij het lekker uit wij doen gewoon ons ding en verder bekijk je het maar.
 
Haha ja das waar, bedankt voor jullie antwoorden allemaal! Is een hoop verduidelijkt voor me, waarschijnlijk wordt het dan geen L129...
 
MauriceM zei:
EN al zou di eze wat plagen,De eerste corry die zich uberhaupt wat aantrekt van het gedoe van andere vissen moet volgens mij nog geboren worden. Die hebben altijd zoiets van . Joh zoek jij het lekker uit wij doen gewoon ons ding en verder bekijk je het maar.

Nu de Cory's een paar keer te hebben geobserveerd tijdens het voeren, vraag ik me af of dat gedrag niet zozeer wordt ingegeven door nonchalance, als meer door gewoon niet zo snugger-heid 🙂.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan