L200

cemedia

Well-known member
Lid geworden
29 november 2020
Berichten
699
Leeftijd
31
Locatie
Steenwijkerwold
Hi all,

Sinds september heb ik een L200. ik maak mij alleen best wel zorgen. Ik heb de vis namelijk nog nooit zien eten..
Overdag ligt hij in zijn hol (uitgegraven onder een steen). Savonds als het licht uit is ligt hij meestal op de steen. Als ik langs loop schiet hij weg.

de temperatuur is 25 graden en hij is voorzien van stenen, hout en planten. Hij krijgt algen tabletten, kan mee eten met de corry's (artemia pellets) en ik gooi er regelmatig geblancheerde wortel, paprika, aubergine en/of andere groente in.

ik heb hem wel eens op een algen tablet zien liggen, met zijn buik. Maar ik heb hem dus nog nooit zien eten..

Heeft er iemand tips / trucs of maak ik me onterecht zorgen? Hij leeft tenslotte al een maand of 3 in mijn bak, dus hij moet wel iets gegeten hebben, lijkt me.
 
Alstie niet eet had hij/zij allang dood geweest want zolang kan een vis niet zonder voedsel, als ze in hun holletje liggen wapperen ze met hun vinnen om stroming te creeeren in hun hol, daarmee komen ook voedseldeeltjes in zijn hol en dat eet de vis ook, plus dat jij ook geen 24/24 voor je aquarium zit en eten deze vissen vaak in de nacht (zijn eigenlijk nachtdieren)
 
Terug
Bovenaan