Wat is er nieuw

L340? Zo niet, wat is het dan?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Peggy Sue
  • Startdatum Startdatum
P

Peggy Sue

Guest
Dit is een van mijn algeneters, bij een viswinkel gekocht als zijnde meerval, maar een naam hebben ze niet genoemd, ook al heb ik daar wel om gevraagd.

Enig idee wat het is? Ik kan geen duidelijkere foto maken, hij is zo snel en de foto's worden geel donker!
X90ICfMKP7FiB3gZ6ByIdEkEtQki7Fd8.jpeg

Tja, en toch zal een betere foto nodig zijn denk ik, in ieder geval van de zijkant.

Denk niet dat het een L340 is. Die is gestreept. Dit zijn stippen. Het is waarschijnlijker dat het een ancistris cirrhosus, temminckii of dolichopterus is.

Alexej zei:
Tja, en toch zal een betere foto nodig zijn denk ik, in ieder geval van de zijkant.

Denk niet dat het een L340 is. Die is gestreept. Dit zijn stippen. Het is waarschijnlijker dat het een ancistris cirrhosus, temminckii of dolichopterus is.

Ik heb even wat nieuwe foto's gemaakt, hopelijk is het dan duidelijker
jxsdl1TT_6z9YiuSRRDIBa1y4KdEeVtz.jpeg

jxsdl1TT_6z9YiuSRRDIBa1y4KdEeVtz.jpeg

Ik dacht in eerste instantie aan Ancistrus leucostictus.
Maar inderdaad is dit een nog jong dier en is het allemaal nog niet goed te zien.

Statistisch gezien is de kans dat het een Ancistrus cf. cirrhosus is natuurlijk groot, want dat is volgens mij naast de Pterygoplichthys gibbiceps (die totaal ongeschikt is als aquariumvis) de meest verkochte meerval bij aquariumwinkels (in supermarkten is dat de Pangasius sutchi).

Hmm er zit weer iemand onder mijn account te reageren... Wordt weer oren trekken 😛

Precies haha. Lijkt mij ook en cf cirrhosus. 1 exemplaar is prima te houden, mannetjes kunnen onderling agressief zijn(indien er vrouwtjes zijn). Verder kweken ze als een gek maar je raakt ze aan de straatstenen niet kwijt! 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan