Wat is er nieuw

Laagblijvende makkelijke voorgrond plant

• Onderwerp starter Onderwerp starter Larske
  • Startdatum Startdatum
L

Larske

Guest
Ik heb een 54 liter aquarium met 1 15 watt TL balk er boven. Ik voeg geen CO2 toe en heb 10 uur per dag verlichting.

Voor op de voorgrond zoek ik een laagblijvend plantje wat om en nabij de 5cm hoog wordt.

Omdat ik geen CO2 toevoeg moet het dus een makkelijke plant zijn. Mijn hudige plantenbestand is ook aangepast op een niet CO2 aquarium en in die lijn wil ik doorgaan omdat dat gewoon erg goed werkt.

Gras achtige planten vind ik het mooist, tot nu vind ik Sagittaria subulata het best aan mijn wensen voldoen. Maar zijn er nog andere opties?

Helanthium tenellum (Echinodorus tenellus)

Spreken Cryptocorynes je aan?

~ Ivo

Ik lees dat die beide tot 10cm kunnen doorgroeien, dat is weer net te aangezien mijn aquarium maar 30cm hoog is. Verder zijn het wel geschikte plantjes.

Er zijn weinig die niet groter dan 5 cm worden denk ik en omdat je niet erg veel licht hebt groeien sommige toch door denk ik.
De Saggitaria is dan ��n van de weinige opties denk ik.

Als je iets wil dat snel groeit kan je Riccia op een steen/hout/kokosnoot binden. Mossen is ook een mooie optie, levermos groeit redelijk snel.
Marsilea hirsuta of crenata is ook heel mooi, alleen moet je daar meer geduld voor hebben.
Cryptocoryne parva, groeit ook heel traag.
Micranthemum 'Monte Carlo' is ook het proberen waard. Heb het al met weinig licht laten groeien.
Hydrocotyle tripartita is ook een optie, die kan je makkelijk snoeien.

Zonder CO2 en met weinig licht is de keuze vrij beperkt en zal je altijd wat meer geduld hoeven hebben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan