Wat is er nieuw

Labidochromis caeruleus in 80 cm?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Umapa
  • Startdatum Startdatum
U

Umapa

Guest
Hallo beste mensen.
Is het mogelijk om een kleine harem (1mannetje en merdere vrouwtjes) in een bak van 80 cm te houden? Ik wil er verder niets in houden.
Zo niet, welke chiclidensoort zou als alternatief wel kunnen. Ik weet dat de schelpen chicliden wel kunnen. Maar hier gaat mijn voorkeur niet naar uit.
Met vriendelijke groet.

Oh ja, ook niet geheel onbelangrijk: mijn voorkeur gaat ook niet uit naar zuidamerikaanse chicliden.

Waarom plaats je het dan bij Amerikaanse cichliden 😉

Een harem van malawicichliden zou ik niet willen aanraden. Ik zou dan eerder denken aan 4 mannen met iets van 12 vrouwen. Echter gaat dit niet in jouw bak passen en is alleen daarom al een reden om deze niet te plaatsen in 80cm.

Wellicht heb je hier iets aan, http://tanganyikacichlide.nl/artikelen/ ... sbestanden

Nee, ze horen in een bak van 1.2m minimaal. Voor gevorderden die weten waar ze aan beginnen en de bak erop hebben ingericht (o.a. een serieus overbemeten extern filter) is een meterbak ook nog een optie (1mx40cmx40cm minimum).

80cm kan absoluut niet. Geen enkele Malawi soort kan in 80cm.

E zijn wel enkele Tanganyika cichliden die in 80cm kunnen.

Zuid Amerikaans zijn er ook enkele geschikte soorten, Midden Amerikaans niet.

Of een West-/Centraal-Afrikaanse dwergcichlide, of om bij de baarsachtigen te blijven: Badis of Dario soorten.

Meksjoef inderdaad, niet goed gekeken. Ik zag de visjes in de lfs en ik was gelijk verliefd. Maar dat gaat 'm niet worden dan. Bedankt voor de reacties.

Heel verstandig dat je het eerst hier komt vragen voordat je ze koopt :thumbs:

Dan worden het waarschijnlijk ongeveer 10 Sumatraantjes. Ik wil er verder geen andere vissen bij. Deze halen het niet bij het gedrag van cichliden, maar zijn ook hele mooie vissen om te zien.

Sumatraantjes zijn vrij druk en 100cm is eigenlijk het minimale voor hen. Wat vind je van de Sherrybarbeel?

Botia bedankt voor je suggestie. Sherrybarbelen, leuke visjes. Maar heeft toch niet mijn voorkeur. Ik weet dat sumatraantjes hele drukke visjes zijn. Maar slechts 10 stuks op 100 liter moet toch kunnen lijkt me.

Ik heb ze zelf lange tijd gehad in een 80cm bak. En geloof me dat is echt wat te klein.

Waarom dan geen vijfstreepbarbelen. Net zo leuk maar minder druk zodat die Prima in een 100 liter kunnen.

Volgens mij wil hij juist drukke vissen en dat zijn vijfstrepen niet. Ook zitten deze rustige vissen vaak erg laag in de bak en ik denk dat hij dat niet wil.

Vijfstreepbarbelen heb ik in een ver verleden ooit gehad. Ook hele leuke visjes. Maar inderdaad ik wil liever wat drukkere visjes die door de hele bak gaan.
Purperkop barbelen misschien een idee?

Die worden ook fors (misschien nog wel forser dan sumatranen) en zijn ook al zo levendig.

Wat vind je van de Pseudomugil gertrudae? De mannen zijn continu bezig met kleine schijngevechtjes en het imponeren van de vrouwtjes:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=6UwR2kzdf-k[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=R5yl4tRTl7I[/video]

Mascha&Ivo, wow leuke vissen hoor. Zijn deze een beetje makkelijk te verkrijgen in de lfs?

er zijn eigenlijk altijd wel Pseudomugil soortjes (je wilt de kleinere hebben, de furcatus is weer wat groot i.c.m. zijn drukte) te verkrijgen via de groothandels. De gertrudae is de meest voorkomende. Dus ja een beetje winkelier moet er wel aan kunnne geraken zonder al te veel moeite.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan