Wat is er nieuw

Labyrinthvis ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Frenkiepenkie
  • Startdatum Startdatum
F

Frenkiepenkie

Guest
welke soort is dit eigenlijk ?

Trichogaster (of alweer veranderd) Microlepis. Rugzwemgoerami (grapje gezien de foto's !!!).

Trichogaster microlepis,Blanke Gourami ?

FRenkie,waarom zit die PIckup zo laag?
aan de oppervlakte is het beter.

vanochtend ff snel een 80 cm voor de beesten neergezet en wat rotsen, een oerlelijk beeld en stukkie hout er in...
zuignappen van de pomp zijn niet zo goed... zal er ff een steen onderzetten, moet t goedkomen 🙂

oja... waar ik ook al een tijd naar zit te zoeken:

blauwe zalm/tetra achtige ?

Ik heb het idee dat je foto iets vertekent, kan o.a. de vorm van de vinnen net niet goed zien, maar een eerste gedachte: Boehlkea fredcochui?

~ Ivo

Ik zie de Inpachthys kerri 'super blue' op de site van Ruinemans en denk dat je gelijk hebt 🙂

~ Ivo

Frenkiepenkie zei:
vanochtend ff snel een 80 cm voor de beesten neergezet en wat rotsen, een oerlelijk beeld en stukkie hout er in...
zuignappen van de pomp zijn niet zo goed... zal er ff een steen onderzetten, moet t goedkomen 🙂
Omhoog halen,en kabeltje met wasknijper borgen.boven.

En ,zijn die witte beelden kalkvrij?

dat lelijke witte beeld is kalkvrij (en te koop) speciaal voor aqua's...

als ik de Inpachthys kerri 'super blue' bekijk is het m toch niet helemaal.. zal morgen eentje vangen en er wat duidelijkere fotos van maken

ow... nu ik andere foto's bekijk is t m wel !! heb nu alleen nog 2 algeneters die ik maar s moet fotograferen, heb ze buiten de winkel om gekocht en me laten verzekeren dat ze klein blijven 😛

ze zijn 2 jaar en een cm of 12, groeit dat nog verder ?

Frenkiepenkie zei:
ow... nu ik andere foto's bekijk is t m wel !!
:thumbs:

Frenkiepenkie zei:
heb nu alleen nog 2 algeneters die ik maar s moet fotograferen, heb ze buiten de winkel om gekocht en me laten verzekeren dat ze klein blijven 😛

ze zijn 2 jaar en een cm of 12, groeit dat nog verder ?
'Groeit dat verder' is afhankelijk van de soort 😉

We zien de foto's wel verschijnen.

~ Ivo

hmmm de foto's moeten nog even wachten... ben dr net achtergekomen dat je niet met je natte aquariumhanden je stekker in je telefoon moet steken :/ nu ff geen mogelijkheid om fotos te maken

zo... gelukkig weer een telefoon geregeld... de algeneters laten zich niet echt fotograferen :/ heb onlangs nog wel 2 corys en wat andere vissen gered uit een zwaar verwaarloosde tank die op marktplaats stond..

heb al redelijk wat gezocht maar kan nergens echt met zekerheid zeggen welke cory's het zijn.. oja.. volgende week krijg ik een nieuwe tank van 1 meter of 1,20, daar komt een zandbodem in 😉

De 2de is de corydoras paleatus, eerste weet ik zo niet. Misschien de elegance?

ja idd, de elegance lijkt het me ook te zijn, tis net hoe het licht erop valt... vaak lijkt het witte meer op koper..

heb ook eindelijk 1 van de algeneters op foto vast weten te leggen.. de uiteinden van z'n rug en staartvinnen zijn wit.. en google zoeken met een zoekterm met witte stippen erin levert nogal andere resultaten op dan gehoopt 😛

Dat is een (echte) Ancistrus dolichopterus (L183).

ik vind m echt supertof, zie dat ie vriendelijk is, maar ook naar "soortgenoten"(lda031) ?

van de lda31 zeggen ze dat ze territoriaal zijn naar elkaar en andere bodembewoners, maar ze zitten de hele dag met zn 3e gezellig wat te eten, ook mn corys, steenkruipers en mn kuhli's interesseert hun niks...

nu zitten ze nog in een 80tank.. volgend weekend komt er een upgrade naar 120x50x50 😀

Ancistrussen kunnen wel territoriaal zijn, hoeft niet altijd.
Je hebt er wel geluk mee, echte dolichopterussen zie je niet zo vaak. Zonde, want het zijn prachtige vissen.

Heb gister mn 1,20 bak opgehaald :smitten:

nu heb ik dr 2 vissen in die exact op hockeysticks lijken, maar rond de 10 cm zijn.. de vorige eigenaar wist me te vertellen dat ze uit colombia komen en wildvang zijn..
jATXIkMHc9OGnunA7CmYFiiycpVpEIZ0.jpeg

tadaa!!

Hemiodopsis semitaeniatus of Hemiodopsis gracilis?

mwoh :/ beide hebben ze de verhuizing niet overleefd 🙁
alle andere vissen kerngezond. heb alleen hier nog een groepje van waar ik niet weet wat het is.

en natuurlijk een fijne kerst !!

Van die ingespoten zebradanio's?

ja klopt, ik had m ook nog in een andere post gezet.. schandalig...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan