Wat is er nieuw

Lage voorgrondplant maar welke?

• Onderwerp starter Onderwerp starter NickdeRijcke
  • Startdatum Startdatum
N

NickdeRijcke

Guest
Ik zou graag wat advies willen hebben voor een lage voorgrondplant. Het liefst een plant zoals HC maar iets minder gevoelig voor te weinig Co2 en licht.

Of als je verder nog advies hebt over mijn inrichting en plantenkeuze dan hoor ik het graag. De 2e anubis nana gaat weg wanneer ik iets anders heb gevonden (deze vond ik een half jaar terug ineens zwervend in mijn aquarium. Is vermoedelijk losgekomen van de andere plant).

Aquarium: Juwel Vision 180
Licht: Originele 2X T5 van Juwel (Plantenlamp en gewone lamp)
Supplementen: Co2+ bemesting volgens EI methode
Foto van aquarium nu:

882082_612381135464508_15962838_o.jpg

mischien iets aparts zoals een Lilaeopsis Mat?
ik denk dat het mooi in jouw bak uitkomt, omdat je een zwarte bodem hebt en je bak heel mooi helder is.

mvg

garnaal038

Lilaeopsis is misschien wel leuk en niet zo heel moeilijk. Wat ook leuke plantjes zijn zijn de, Micranthemum en de Pogestemon Helferi. Deze zijn wat makkelijker als de Hc.

je kan ook even op een site kijken waar ze veel planten verkopen zoals: http://www.aquaplantsonline.nl/
en dan zelf wat uitzoeken.
dan kunnen wij je wel vertellen of het ook een goede optie is

Ik heb van een aquaforum lid ooit wat Sagittaria subulata overgenomen, deze doet het ook erg goed bij mij. Het is niet een superlaag plantje maar wel geschikt voor de voorgrond.

Zelf op zoek gaan op het internet is leuk, maar het is moeilijk om te zoeken als je niet weet welke planten er goed groeien zonder enorm veel licht.

Een matje Lilaeopsis en wat Pogestemon Helferi lijkt het te gaan worden. Enkel de Lilaeopsis schijnt traag te groeien. Ik ben dus benieuwd of dit het een beetje goed gaat doen.

Sagittaria subulata is zeker een leuk plantje maar ik heb al enkele plantjes van deze bouw (grootte) en wil nu echt een bodembedekker. De Micranthemum twijfel ik nog voer. Deze is net uitverkocht bij Aquaplantsonline dus dan zou ik een andere webshop moeten gaan nemen dan anders. Iemand nog meer informatie over deze 3 plantjes om een keuze te kunnen maken? Of nog andere opties?

bij de site die ik heb gelinkt staat ook wat ze nodig hebben.
je kan het ook aan ons vragen.
ik heb zelf namelijk een aquarium atlas van 600blz waar alle veel voorkomende soorten in staan met allerlei kweek vormen.

zo'n matje is inderdaad erg leuk.
mag ik vragen of je ook co2, planten bemesting of een voedingsbodem hebt?

die matjes(en de andere plantjes) hebben ze misschien ook wel bij een lfs bij jou in de buurt.
vooral dat matje is best veel te verkrijgen.

Ik koop altijd mijn planten bij Aquaplantsonline dus ik weet dat er een verhaaltje bij staat, maar dat zegt nog steeds niks. Ik zoek ervaringen van mensen die mij kunnen vertellen hoe goed of slecht een bepaalde plant groeit. Maar ik zal het gewoon moeten proberen vrees ik. Je andere vraag staat in mijn openingspost. Ik heb dus Co2, bemesting volgens EI methode en geen voedingsbodem maar wel enkele bolletjes bij de planten.

ik denk dat het allemaal geen problemen dan moet opleveren, want dit soort planten groeien vaak sneller met co2 toevoeging.
misschien is naaldgras iets?

Iedereen bedankt voor het advies. Ik heb Lilaeopsis en wat Pogestemon Helferi besteld. Blijkbaar weinig mensen die hun ervaringen delen dus zal ik die ervaring zelf moeten opdoen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan