Wat is er nieuw

Lagenadra meeboldii Red op steen, kan dat?

Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Ik heb heel enthousiast enkele Lagenadra's gekocht.
Ik was in de veronderstelling dat je ze ook net als Anubia's ook op steen kon binden.
Maar nu las ik bij de omschrijving van de Lagenadra meeboldii dat je ze juist in de grond moet doen.

Overleven de Lagenadra's het wel als ze op steen gebonden zijn, en dus niet direct in de grond staan?
Ik maak gebruik van vloeibare plantenvoeding + vloeibare Carbo.
Dus ze zouden voeding moeten kunnen opnemen.

Wie weet of de Lagenadra's het gaan redden?
Heeft iemand van jullie ze ook op steen gebonden?
images.jpeg

Heb hem ooit gehad, maar blijkbaar had die het hier niet naar zijn zin (stond in het zand met kleibolletjes) want heb hem al een tijd niet gezien.

Heb hem ooit gehad, maar blijkbaar had die het hier niet naar zijn zin (stond in het zand met kleibolletjes) want heb hem al een tijd niet gezien.
Dat is minder.

Heel vroeger heb ik er één gehad die het ook niet goed deed.
Hopelijk doen die ik nu heb, het wel goed.
Ze waren vrij groot bij aankoop, heb meerdere stekjes uit één potje kunnen halen.

Nou dan doe ik ook een duit in het zakje want ik heb hem wel in de bodem gehad maar dat was ook geen succes. Opgebonden heb ik geen ervaring mee.

Hier deze plant ook in de bak, wel in de grond gestoken maar nieuwe uitlopers komen boven de grond en liggen dan op de bodem en de wortels gaan dan zelf de bodem in....dus als je ze opbind op steen/hout heb je kans dat de wortels zelf naar de bodem gaan.
Let wel op dat deze plant wat ruimte nodig heeft hier is tie zo'n 25cm breed met bladeren van zeker 8cm.
Plaatje:
20241124_194630.jpg

Ik heb er ooit een gehad. Maar die kwijnde langzaam weg. Welk licht heb jij erboven?

De standaard ledverlichting van de bak, een ADM Fusion.

Volgens mij moet die net als een Anubia niet in fel licht staan.

Dan weet ik niet wat er bij mij mis ging. Ik vrees dat hij gewoon niet op een handige plek stond en dat meneer ancistrus er te vaak overheen walste.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan