Wat is er nieuw

Lamme Borstvin

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hier_Boe
  • Startdatum Startdatum
H

Hier_Boe

Guest
Ik heb sinds kort een Black Molly welke volgens mij een lamme bortsvin heeft. Ik heb hem gehad van iemand en heb het idee dat hij dit al had toen ik hem kreeg.
Hij steekt 1 kant op en er zit geen beweging in, in het beestje zelf wel, die tolt continu om zijn as heen...hij schiet door de bak heen als een kurketrekker. Hij zwemt ook meer verticaal als horizontaal.

Het houdt nu al een dag of 5 aan, is hij nog te redden of is het hopeloos?

Hoe zou jij je voelen,als je vleugellam was.
Bo, tussen krantje,en tic geven.
Komt nooit meer goed.

Hoelang staat jouw bakje?

Deze staat nu ruim 2 weken, de oude al langer. Heb dit alleen nog nooit gehad met een visje.

Maar wat heeft dat overigens te maken met de borstvin van een Molly?

Dat duikelen kan ook van Nitriet komen,bedoel ik.

Zijn de zelfde klachten.
Dus als dat bakje 2 weken staat is er 80 % kans op nitriet.
Als dat al 5 dagen duurt, had ik hem al laten slapen, is ook geen leven.

De rest van de vissen heeft nergens last van, je kan ook duidelijk zien bij hem dat de borstvin niet werkt, hij hangt stil naar 1 kant.
Kijk het nog een dagje aan en anders houd het op.

Hier_Boe zei:
De rest van de vissen heeft nergens last van, je kan ook duidelijk zien bij hem dat de borstvin niet werkt, hij hangt stil naar 1 kant.
Kijk het nog een dagje aan en anders houd het op.
:thumbs:
OKe, zou toch dan de waterwaarden meten, met die 2 weken,al was het voor de andere vissen.

En, dit nooit meer doen,hoor.
Je weet nooit wat hij heeft.
Kan ook doorgeven,he.

Een lamme vin komt vaker voor en daar steekt doorgaans niets kwaads achter. Doch er wordt hier gesteld dat hij als een kurketrekker (tolt om zijn as) door het water schiet. In dat geval schaar ik mij wel bij Bertus. Ook al hebben andere vissen daar geen last van... toch kan het zijn dat net deze molly wat gevoeliger is voor flucturerende waterwaardes. Zie het als mensen... de ene is gevoeliger voor externe invloeden t.o.v. de ander.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan