Lamp voor superfish wave 30

J

Jace

Guest
Welke lamp kan ik het beste gebruiken voor dit aquarium het is een soort spaarlamp wat erin zit
 
Heb je een foto want ik zie deze overal met led.
 
20180426_161331.jpg
Hey het is een oudere versie
 
Ik zou de lamp eruit halen en ermee langs een bouwmarkt of lampenzaak gaan. Lijkt me inderdaad en gewone spaarlamp toe.
 
Hmm k hoeveel wattage zou je aanraden voor 25 liter bakje met planten die weinig light nodig hebben
 
Dat staat denk ik wel op de lamp vermeld. Als je twijfelt tussen 2 wattages dan kun je altijd 2 meenemen en thuis kijken wat je mooier vindt.
 
Zit nu een gelige 7watt in die weinig licht geeft zo zou een 20+ watt kleur 865 of 950 lamp erin werken of is dat overkill
 
Nou op 30 liter is dat erg veel en zou dan eerder ergens rond de 10W denken of iets hoger. 0,4 per liter is al gemiddeld en met makkelijke planten kun je wel wat lager gaan. Met mer licht is er ook meer vraag naar voeding en dan moet je oppassen voor tekorten.
 
daarbij moet de kap er ook tegen kunnen dus ik zou wel even kijken welke wattages in deze bak zouden kunnen.
 
Normaal gezien staat het aantal wattage dat nodig is toch aan de binnenkant vermeld ?
 
Ik weet dat in mijn SF Panorama 60 18 en 24W pl s kunnen. Ik neem ook aan dat het wel in de kap of op de lamp staat.
 
Even terug op dit topic, ik heb ook een superfish wave 30
deze -> https://www.google.com/url?sa=i&sou...aw0UFFnSeScdQy7ExNKCIAQ0&ust=1574613166994857
En nu is mijn vraag of de standaardLed verlichting voldoende is?
Was van plan een heel bodemtapijt aan te leggen van mos en gras en evt Hemianthus callitrichoides.
Nu weet ik echter niet of de standaard led hiervoor genoeg geeft,
Of dat ik beter een ledbalkje bijplaats.

Ook vroeg ik me af of ik de bak zonder CO2 installatie zou kunnen laten draaien,
Evt vloeibare co2

Alvast bedankt
Edit: Mijn eerste post op het Aquariumforum
 
IUk denk dat voor planten die veel licht vragen dit niet voldoende is maar ik heb geen ervaring met deze bak.
 
Nee, dat bedoelde ik niet, John. Dat is de nieuwere versie. Ts geeft aan dat hij de oudere versie heeft en laat dat ook zien op deze foto.
[/QUOTE]
John reageerde niet op Ts maar op de vraag van Axell.
 
John reageerde niet op Ts maar op de vraag van Axell.

Ja dat klopt en nu wordt het ingewikkeld he ;). Ik dacht dat Ben reageerde op Axell omdat de vraag van de TS al 1,5 jr oud is:D:D
 
Laatst bewerkt:
Jah ben nog niet veel wijzer geworden, hoopte misschien op iemand met ervaring met de ledversie van deze bak :D

Groetjes
 
Ik heb wel ervaring met andere led ib bv de Expert 30 van SF maar die is voor makkelijke planten wel ok maar geeft vaak niet genoeg licht voor planten die meer licht vragen.
 
Hoeveek watt zijn jou ledlampjes bij dat Aquarium, en welke diepte heeft deze.

Wat voor planten hield jij er dan in. Mos is denk ik opsich gemakkelijk. Enkel het gras en de Hemianthus callitrichoides zijn mss wat moeilijker.
Een ledbalk erbij steken?

En wat denken jullie van co2 in zo een tankje? De vloeibare genoeg?

Of kent iemand een goedkope co2 installatie die ik hier in kan zetten?

Groetjes
 
John reageerde niet op Ts maar op de vraag van Axell.
[/QUOTE]

Ik reageerde inderdaad op de vraag van Ts. Mijn fout!
 
Terug
Bovenaan