Lampen Aqualantis ambiance 80?

J

JelleLo

Guest
heb de lampen vandaag vervangen voor een 60cm T8 LED 1000 lumen 6500K en een T8 LED 1000 lumen 4000K lamp. Vind de verlichting echter wat aan de lage kant en wil denk ik lampen erin met wat meer lumen.

nu heb ik even op internet zitten loeren maar kom er niet helemaal uit. Wil er een mooie, goed verlichte en goed beplante aquascape van maken.

iemand tips of suggesties?

betreft een aqualantis ambiance 80. (80x40x50)

alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelf heb ik JMB balken. Prima spul.

 
Zelf heb ik JMB balken. Prima spul.


Eigenlijk gebruik ik liever de orginele kap met 60cm TL... Maar zeker een goede optie!
 
Had je beter reflectoren op kunnen plaatsen als je ze hebt vervangen in de hoop meer licht te krijgen.

maar voor nu denk ik dat je het beste af gaat zijn met een hvp goldline of een aquatlantis easyled
 
Had je beter reflectoren op kunnen plaatsen als je ze hebt vervangen in de hoop meer licht te krijgen.

maar voor nu denk ik dat je het beste af gaat zijn met een hvp goldline of een aquatlantis easyled
En deze kan je gewoon aansluiten op de standaard kap?
 
Ja, je oude aansluiting komt te vervallen dan en je gaat gebruik maken van een adapter
Welke zou je zelf aanraden? Lees dat de Aqualantis easyled een korte levensduur heeft van +/- 1-3 jaar.
Ik heb geen ervaring met de controllers van de hvp goldline maar de eerste indruk is positief en iets unieks.
 
als je betere verlichting wilt moet je geen 60 cm lampen nemen, dan houd je donkere hoeken.
 
als je betere verlichting wilt moet je geen 60 cm lampen nemen, dan houd je donkere hoeken.
Ik gebruik de standaard lampenkap die bij het aquarium zaten. Dacht dat Aqualantis over het algemeen positief beoordeeld werd als aquaria merk.. Is denk ik niet zo gemakkelijk om deze aansluiting te verlengen?
 
de lichtkappen van aquatlantis zijn redelijk simpel volgens mijn, dus prima aan te passen.
 
Denk het wel hoor. Originele lamphouders eruit en L beugels monteren waar je lampen aan kunnen hangen
Zou je hier iets duidelijker over kunnen zijn? Van Googlen op 'L beugels' of 'L beugels aquarium' wordt ik niet veel wijzer.. Excuses, is voor mij allemaal nieuw dit maar probeer snel en veel te leren.
 
Ik begrjip het al. Was mij even ontgaan dat de lampen een eigen stroomaansluiting hebben.
Zou de 742MM HVP Goldine wel in mijn bak passen? De bak is dus 800MM. Het zou ook betekenen dat de lamp niet precies in het midden kan hangen mocht ik de orginale kap behouden.
 
Dat zou zelfs nog mogelijk zijn, mits je het aluminium blok waar nu je trafo en bekabeling inzit afzaagt, een randje van 1 cm laat staan. Hier aan beide kanten 2 gaatjes inboord, en dan kan je je led lamp met tyrewraps zo ophangen bijvoorbeeld.

Ga je met beugels werken, dan komt hij of voorin of achterin de bakte hangen, dat is correct
 
Welke zou je zelf aanraden? Lees dat de Aqualantis easyled een korte levensduur heeft van +/- 1-3 jaar.
Ik heb geen ervaring met de controllers van de hvp goldline maar de eerste indruk is positief en iets unieks.
Geen ervaring met geen van beide lampen, dus daar kan ik je niet echt bij helpen.
Het schijnt wel dat de 2.0 easyled beter is dan de originele qua levensduur
 
Na even contact te hebben gezocht met mijn lokale aquariawinkel (die de Aqualantis Easy Led 2.0 ook verkoopt) hebben ze me toch aangeraden om voor 2 Superfish Retro LEDs te gaan.

De Superfish RetroLED Bright:

In combinatie met de Superfish RetroLED color:

Ik kan nergens vinden wat de lichtopbrengst in Lumen is. Is er iemand die ervaring heeft met deze lampen? Deze aanraad of juist afraad?

Alvast bedankt.
 
Na even contact te hebben gezocht met mijn lokale aquariawinkel (die de Aqualantis Easy Led 2.0 ook verkoopt) hebben ze me toch aangeraden om voor 2 Superfish Retro LEDs te gaan.

De Superfish RetroLED Bright:

In combinatie met de Superfish RetroLED color:

Ik kan nergens vinden wat de lichtopbrengst in Lumen is. Is er iemand die ervaring heeft met deze lampen? Deze aanraad of juist afraad?

Alvast bedankt.

Bedenk dat dit een budget merk is met een navenante prijs maar ook een kwaliteit die bij die lagere prijs hoort.
 
Ik heb ook de bright en color lampen boven mijn rio 125. Planten doen het goed. Belgisch groen, cryptocoryne planten. Vallesneria groeit alleen nirt ect hoger dan 20 25 cm op het moment
 
Terug
Bovenaan