lamphouders voor montagedoppen Superfish led t8?

Merry

Active member
Lid geworden
11 juni 2021
Berichten
28
Leeftijd
49
Recent mijn 20 jaar oude aquarium opnieuw gaan inrichten vanwege hardnekkige blauwalg.
(stom genoeg vergeten waterpas te herstellen, het scheelt 1 graad. Nu te laat om nog iets aan te doen, want bak al helemaal gevuld sinds woensdag).

Ik heb een zelfgemaakte lichtkap (altijd al gehad en recent opnieuw gemaakt) en voorheen gebruikte ik de TL lamp houders van Arcadia.
Nu ben ik overgestapt op LED en kwam ik op Superfish (omdat ze die hadden bij Ranzijn).

Alleen is mijn probleem dat ik ze alleen met die metalen klemmen kan bevestigen maar daarin draaien ze rond en verschuiven ze enorm. Dat is onwerkbaar voor mij.
In de verpakking zitten montagedoppen, alleen nergens kan je lamphouders krijgen waar deze montagedoppen in te draaien zijn. In die van Arcadia passen ze niet.
Dus die doppen heb ik ook niets aan.

Weet iemand een oplossing?

Ik kan in een aparte draad wat plaatjes van de ontwikkeling van de bak laten zien. (heb wel planten iets te dicht op elkaar gezet ben ik bang, later maar wat uitdunnen als ik weet welke aangeslagen zijn).
 

Bijlagen

  • superfish-superfish-retroled-bright-voor-t8-jt5-36.jpg
    superfish-superfish-retroled-bright-voor-t8-jt5-36.jpg
    18.3 KB · Weergaven: 82
  • superfish-superfish-retro-led-ophangklemmen-2-stuk.jpg
    superfish-superfish-retro-led-ophangklemmen-2-stuk.jpg
    42.3 KB · Weergaven: 86
  • superfish-superfish-retroled-waterdichte-montagedo.jpg
    superfish-superfish-retroled-waterdichte-montagedo.jpg
    50.3 KB · Weergaven: 83
  • led lamp.jpg
    led lamp.jpg
    278.5 KB · Weergaven: 85
bedankt voor het meedenken. Die sockets (doppen) heb ik dus al.
Maar het is niet zeker of je die in deze houders kan draaien.
Dat lukte niet bij de lamphouders van Arcadia. En dat zou ik wel graag van te voren willen weten, anders kunnen die dingen linea recta de prullenbak in.

Die van arcadia zijn overigens handiger, die kan je er op schroeven in plaats van erin. Maar daar kan je dus die doppen weer niet op inschroeven.
Ook zijn de normale niet geschikt voor led lampen.


1623579972467.png


1623579802352.png
1623579802352.png
 
bedankt voor het meedenken. Die sockets (doppen) heb ik dus al.
Maar het is niet zeker of je die in deze houders kan draaien.
Dat lukte niet bij de lamphouders van Arcadia. En dat zou ik wel graag van te voren willen weten, anders kunnen die dingen linea recta de prullenbak in.

Die van arcadia zijn overigens handiger, die kan je er op schroeven in plaats van erin. Maar daar kan je dus die doppen weer niet op inschroeven.
Ook zijn de normale niet geschikt voor led lampen.


Bekijk bijlage 326847

Bekijk bijlage 326846Bekijk bijlage 326846
Op het bovenste plaatje, de houder linksonder kan je toch je buis indraaien en met het voetje aan je kap bevestigen? Als er een ledbuis is bestaat, zo lijkt me, ook een houder. Maar misschien begrijp ik het probleem nog niet.
 
het probleem is dat de schroefdraad bijgeleverd bij de Superfish led lamp anders is dan die van de Arcadia houders.
En er zijn geen losse lamphouders van Superfish te koop. Alleen die metalen klemmen.
Ook kan ik de huidige lamphouders niet gebruiken want die zijn voor TL buizen en de led lampen eindigen anders aan het uiteinde.
 
Niet mooi, wel effectief.
en kostenefficient. 1 per lamp is genoeg, dus 3 nodig. Lampen kunnen als ik wil nog steeds schuiven. dat is prettig want ik heb 90 cm lampen gekocht maar had eigenlijk 100cm moeten zijn.
Kan ze niet meer ruilen want al meer dan jaar geleden gekocht.
Maar draaien wordt nu voorkomen.

edit:
Ik kan hier wel mee leven. je ziet dat wrapje toch niet als de kap dicht is. Het is koperdraad dus zal ongetwijfeld gaan oxideren over tijd. Daarom de beschermde draad genomen ipv staaldraad.
Dunner draad zou wellicht ook kunnen. Wellicht dat groene voor in de tuin. maar op zich makkelijk te vervangen.
 

Bijlagen

  • wrap.jpg
    wrap.jpg
    278.1 KB · Weergaven: 89
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan