Wat is er nieuw

Lamprologus ocellatus

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bbbart
  • Startdatum Startdatum
B

Bbbart

Guest
Hoi ik heb vandaag 2 L. Ocellatus gekocht en vroeg mij af hoe ik kan zien of het mrvr. Of mnr. Is. Ook zou ik graag willen weten vanaf welke leftijd/lengte ze geslachtsrijp zijn.
Ik hoor graag van jullie!

Iemand??????????????? :S
Een zwemt helemaal bovenin de bak en heeft allemaal bruine vlekken en de ander zwemt relaxt bij de bodem. Die die relaxt zwemt gaat redelijk vaak achter die andere aan. Kan het zijn dat ik twee mannetjes heb?

Beetje geduld he... 5 minuten na de 1ste post :S

Waarschijnlijk stress van het over verhuizen maar dat kunnen we niet vanuit je post lezen en een fototje zou dus handig zijn.

meksjoef zei:
Beetje geduld he... 5 minuten na de 1ste post :S
Beter kijken, topic is gisteren geopend 😛

Ocellatus koppelen vrij lastig, het beste zou daarom zijn om een klein groepje aan te schaffen. Echter kunnen ook die voor veel onrust zorgen.

Het gedrag wat jij nu beschrijft had ik ook bij mijn dieren, dan bleken wel man en vrouw te zijn, maar die zijn nooit vriendelijk naar elkaar geweest.
Het vrouwtje werd enkel geaccepteerd als ze eieren had, daarna werd ze alle kanten weer opgejaagd (ik had dus gewoon 2 willekeurige dieren bij elkaar gezet).

Oeps je hebt gelijk... wel toevallig rond dezelfde tijd 🙂 Sorry

Heb Ocellatus gehouden in een groep zonder al te veel problemen. Koppelen hebben ze bij mij nooit gedaan, ondanks dat wel regelmatig nakweek.

de pester
693525bbbart_0_82_foto_8.jpg

en het slachtoffer
426173bbbart_0_82_foto_10.jpg

Tnx voor de link Luc.
Maar hebben alleen de vrouwtjes wit in de rugvin of kunnen mannetjes daar ook eitte puntjes hebben?

Bij mij waren het enkel de vrouwtjes die het hadden, maar het beste kon je kijken naar de lichaamsgrootte, het mannetje was bijna dubbel zo groot als het vrouwtje.

Tnx luc.

Occies hoeven niet heel de bodemslakkenhuis te hebben.

Ik heb ze enige weken gehad en vond ze itt de Multis heel erg aggressief.
Ze vochten zo erg dat de een de ander in de kieuwen vastbeet en niet losliet.
De Multri s zijn veeeeeeel gemoedelijker. Dus wat fel gedrag dat zal je best wel zien.
De kleur van de vin is ook niet altijd een goede weerspiegeling dacht ik.

Nilo ik heb ook maar 25 slakkenhuizen. Maar 1 waardeerde ze niet en is helemaal in gegraven.

Dat is normaal.
Elke vis claimt een aantal slakkenhuizen en graaft ze in, sommige zelfs helemaal.

Na verloop van tijd zul je ook zien dat enkel de opening nog zichtbaar is van een aantal huisjes.
Een stuk of 5/6 slakkenhuizen per vis is meer dan genoeg.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan