Lastig voeren met nieuw filter + spraybar


Ramson

Well-known member
Lid geworden
22 mei 2020
Berichten
231
Leeftijd
28
Ik heb sinds gisteren een eheim 2028 bijgezet met een spraybar, nu is deze stroming nog redelijk hard, maar dit zou nog wel wat minderen zodra het filter wat vuiler raakt denk ik?

Nu zit ik alleen met voeren dat alles overal heen schiet door de stroming, tussen de planten en het hout terecht komt, en mn discussen gaan er nou niet echt achter aan, die zijn gewend dat het netjes recht voor hun neus terecht komt en ze rustig kunnen gaan eten šŸ™Š

Kan het kwaad dat ik, in ieder geval met diepvriesvoer dit filter eventjes uit zet?
Er draait nog een jbl e902 naast, dus zonder zitten ze niet. Dit zal dus hooguit een kwartiertje per dag zijn.
 
Je kan prima je filter even uitzetten hoor tijdens het voeren. Ik dacht dat bacteriƫn pas na een 1 uur gaan afsterven in je filter.
 
Jawel, met ze zijn ook verkrijgbaar met zo'n mandje eronder wat dus door de gaatjes het voer langzaam doorlaat.
Schermopname (7).png
 
Ik gebruik ook een voederring. En ik heb een knop gemaakt die het filter voor 15 minuten uit zet. Erg handig want dan kun je nooit vergeten het filter weer aan te zetten.
 
@meksjoef ja heb het ze vanaf kleins af aan wat te gemakkelijk voor ze gemaakt vrees ik.. šŸ˜‚
 

Terug
Bovenaan