Lavasteen


K

kyannike

Guest
Ik heb in de lokale lfs een ronde lavasteen gekocht en getest met azijn.
Deze blijkt nu te bruisen is deze dan niet geschikt?

Grtjs
 
Voor een Malawi/tanganyika bak wel. Voor een Blackwaterbak niet.

Als ze bruisen is het geen lavasteen denk ik. Moet je even google bekijken of het normaal is dat lavasteen kalk bevat.
 
Ben ook ineens het kienhoutvaan het uitkoken. Water wordt bruin voor de rest alles in orde. Moet je het blijven uitkoken tot het geen kleur meer aflaat of kan het na het uitkoken ook met koud water?
 
Ik gooide er vaak wat kokend water overheen. En dan liet ik het afkoelen, wat meer om de algen te doden.
 
kyannike zei:
Ben ook ineens het kienhoutvaan het uitkoken. Water wordt bruin voor de rest alles in orde. Moet je het blijven uitkoken tot het geen kleur meer aflaat of kan het na het uitkoken ook met koud water?

Hout NIET uitkoken! Daarmee maak je de houtstructuur kapot, gaat het eerder rotten. Even afspoelen met heet water is wel slim. Eventuele zachte plekken meteen verwijderen.
 
Lavasteen heeft geen kalk.
En hout moet je niet uitkoken.
dan kook je de structuur kapot, dus is sneller rot. :daisy:

Gewoon in koud water laten weken.
En steeds verversen,als het bruin is.
 
Ja uitkoken was miss niet het goeie woord eerder overgieten met kokend watern dirct water weer weg.
Nu zit ie in koud water en is mooi helder en ligt mooi op de bodem. Hoelang moet ie weken?
 
Tot hij op de bodem blijft,of niet meer afgeeft.
 
Als je geen problemen hebt met licht bruin water dan hoef je niet te weken.
 
Hehe crazy fish liever niet
 
Lavasteen koop ik in de bouwmarkt. Gamma, intratuin of noem maar op. Dan betaal je iets van 40cent per kilo.

Als het bruist is het absoluut geen lavasteen. Maar een ander soort steen die waarschijnlijk is verkocht als lavasteen. Heb je daar een foto van?
 

Terug
Bovenaan