Wat is er nieuw

Lawaai extern filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Nico Turfboer
  • Startdatum Startdatum
N

Nico Turfboer

Guest
Beste Allen,

Ik heb sinds het weekend een extern filter aangesloten. Hiervoor had ik een interne filter en pomp. Het betreft een oase filtosmart 200 in een 180 liter aquarium. Ik had hele hoge verwachtingen van dit filter omdat ik las dat hij fluisterstil zou zijn. Nu hij eenmaal geinstalleerd is, is er een ontzettend vervelend gebrom te horen vanuit de pomp, rond de 50db. Ik was benieuwd of iemand hier ervaring heeft met deze pomp, of een oplossing weet voor het gebrom, want het is op deze manier geen pretje om het aquarium in de woonkamer te hebben staan.

20190305_105422.jpg

20190305_105520.jpg

Ik ken dit filter niet, maar je kan nog even proberen om goed te schudden en of schuin houden zodat alle mogelijke lucht als nog kan ontsnappen, en vaak worden filters na een tijdje stiller als er een mooie biofilm over de onderdelen is gekomen.

Zet hem stil. haal de slangen er af, en vul hem bij.

Slangen erop open zetten, en starten.

Er moet zich een biofilm vormen binnen de filter en dan zal hij denk ik wel stiller worden. Je hoort het vaker dat je z ein het begin wat hoort brommen.

Lucht in de pomp.

Komen de slangen misschien ergens tegen het hout van de kast aan? dat kan ook behoorlijk geluid geven want die slangen trillen nogal namelijk.

horen vanuit de pomp, rond de 50db.

Kwestie van meer water in de pomp, en lucht eruit.

Dank voor jullie reactie! Het geluid komt echt vanuit de pomp/filter zelf. Ik heb hem al tot de nok toe gevuld via de opening waarin het verwarmingselement geplaatst kan worden(zoals beschreven in de handleiding) en het ontluchtingsslangetje steekt naar boven. Schudden ook geprobeerd, maar nog geen verschil. Is mijn filter dan alsnog niet vol genoeg?

Kijk eens naar de roror.
Zet hem stil, slangen er af.

Kop er af, maak hem open. en bekijk de boel. of er niet iets gebroken is.
de asrubbertjes erop zitten.

Staan de kranen open?

Ik heb de filter uit elkaar gehaald, ik kan niks vinden. Hoeveel decibel maakt jullie filter?

Niet. er staan er 7 te draaien, zonder geluid.

Wat als je de kop eraf haalt, zonder slangen, en laat draaien, zonder de onder bak.

Luister wat de rotor doet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit heb ik idd gedaan, minder geluid maar nogsteeds hoorbaar. Mijn gedachte is dat het rotortje teveel ruimte heeft in de kop of iets dergelijks. Of dit merk/model is gewoon dramatisch..

Tja, nieuwe pomp, he.

Ik ken hem verder niet.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan