Wat is er nieuw

Lawaaiige pomp

Kije

New member
Lid geworden
30 augustus 2024
Leeftijd
23
Hoe krijg ik mijn pomp stil?
En is dit bij iedereen een probleem?

Is hij nieuw of heb je onderhoud eraan gepleegd?

Tja wat meer info en evt foto s zou wel handig zijn.

image.jpg
Dit is de filterpomp en de zuurstofpomp maakt ook nog herrie

Dat is geen filterpomp, maar een zuurstofpompje

Dat is geen filterpomp, maar een zuurstofpompje
En die maken herrie. :')

In de praktijk voegt zo'n zuurstofpomp niet echt iets toe aan een aquarium, mits je filter een goede stroming geeft. De eenvoudigste oplossing is dan ook om de stekker eruit te trekken.

Inderdaad een zuurstofpomp en nog een vrij goedkope ook en die geven vaak veel herrie inderdaad. Zou hem ook uit het stopcontact trekken.

Deze ook ooit gehad en is niet de stilste. Rubber matje eronder helpt soms om de trillingen op te vangen.
Is het voor een enkel bakje zou ik kijken naar een tetra aps 50 en daar een rubbermatje onder en evt. een regelventieltje tussen je luchtslang (vergeet terugslag ventiel niet bij luchtpompjes anders loop je het risico dat het water het pompje inloopt bij stroomuitval met alle narigheid van dien (als het pompje niet boven waterniveau staat)!)

Lekker topicje dit.

Wat heeft dat met de eventuele herrie van een pomp te maken? 😉
Bij een kleine bak kan een luchtpompje met sponsfilter gebruikt worden. Het doel kan de reden zijn van het gebruik van een specifieke pomp. Dan kan er i.m.o. ook gekeken worden naar, wanneer nodig, een stille luchtpomp.

Deze ook ooit gehad en is niet de stilste. Rubber matje eronder helpt soms om de trillingen op te vangen.
Is het voor een enkel bakje zou ik kijken naar een tetra aps 50 en daar een rubbermatje onder en evt. een regelventieltje tussen je luchtslang (vergeet terugslag ventiel niet bij luchtpompjes anders loop je het risico dat het water het pompje inloopt bij stroomuitval met alle narigheid van dien (als het pompje niet boven waterniveau staat)!)
Behalve bij een tetra pompje heb ik ook goede ervaringen met een HS Aqua luchtpompje.

Bij een kleine bak kan een luchtpompje met sponsfilter gebruikt worden. Het doel kan de reden zijn van het gebruik van een specifieke pomp. Dan kan er i.m.o. ook gekeken worden naar, wanneer nodig, een stille luchtpomp.
Dan vraag je toch of hij een sponsfilter heeft?

Klopt maar ik heb een omweg genomen die niet nodig was geweest. 😉

Goed dat u het toegeeft. Maar u heeft zeker wel een punt. Mensen geven advies om de stekker eruit ze halen. Zonder enig kennis wat erachter zit inderdaad.

Noem me alsjeblieft geen u maar je. Scheelt me een 50 jaar leeftijdsgevoel. 🙂

Ik begrijp ook jouw punt inderdaad. Als oud varkenshouder had ik de hogedrukreiniger in de centrale gang staan toen ik een afdeling schoonspoot. Krachtstroom (bijvoorbeeld) en water gaat niet goed samen. 😎

Mensen geven advies om de stekker eruit ze halen. Zonder enig kennis wat erachter zit inderdaad.
Als die luchtpomp hele belangrijke dingen doet bij TS (zoals een sponsfilter aandrijven) neem ik aan dat we dat wel een keer zullen horen. En dan is daar advies over te geven. Tot die tijd denk ik dat er niet zoveel mis is met simpele antwoorden geven op simpele vragen. 😉

Als die luchtpomp hele belangrijke dingen doet bij TS (zoals een sponsfilter aandrijven) neem ik aan dat we dat wel een keer zullen horen. En dan is daar advies over te geven. Tot die tijd denk ik dat er niet zoveel mis is met simpele antwoorden geven op simpele vragen. 😉
Ieder zijn/haar methode Gino88. Ik denk er ook niet zoveel over na maar vraag uit interesse naar de achtergrond van het verhaal om in jip en janneke taal te kunnen reageren. Vaak lees ik ook tussen de regels door wat ik op een ander forum ook heb geleerd en gedaan. Oefening baart kunst. 😉

Goed dat u het toegeeft. Maar u heeft zeker wel een punt. Mensen geven advies om de stekker eruit ze halen. Zonder enig kennis wat erachter zit inderdaad.
Ja ik denk dat de TS zoiets zelf ook wel kan bedenken en wel inziet dat zo n post als grap is bedoeld. Het is een forum om elkaar te helpen maar een grapje op zn tijd mag ook wel denk ik 😉

Ja ik denk dat de TS zoiets zelf ook wel kan bedenken en wel inziet dat zo n post als grap is bedoeld. Het is een forum om elkaar te helpen maar een grapje op zn tijd mag ook wel denk ik 😉
Daar vergist je zwaar in. Sommige hebben geen flauw benul met wat ze doen. 2 goudvissen in een kom enzovoort..

Ik denk dat de grap mij volledig is gepasseerd hier.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan