Lean dosing planted box


Louis2000

Well-known member
Lid geworden
21 januari 2022
Berichten
120
Leeftijd
24
Hey allemaal

Binnenkort is het zover en zet ik mijn nieuwe aquarium. Het zal een 240 l zijn met chihiros wrgb 2. Soil van tropisca.
Planten zullen zowel traag als medium zijn.

Nu is mijn vraag, kan ik lean dosing geven met snel groeiende planten? Zo ja is de planted box lean dosing een goede planten voeding, of wat raden jullie mij aan

Thanks
 
De AIO is meer geschikt icm de estimated index en dus veel verversen. Een lean dosis wil juist zeggen dat je weinig toevoegt.
Lid @Cornelius kan daar meer over zeggen.
 
Met de soil van tropica kun je de tropica specialized nutrition gebruiken, dit is een lean dose voeding.
 
Lid @Cornelius kan daar meer over zeggen.
Ik heb geen ervaring met deze Lean Dose AIO. Als ik naar de targets kijk is komt het in de buurt van een standaard lean-dose die door iedereen word (na)gemaakt.
Het is wel vreemd dat ie z'n micro's zoals Fe en Mg heeft gehalveerd. Bij mij weten hebben micro's geen betrekking op een lean-dose bemesting en bemest je met gewoon met de reguliere merken microvoeding in de normale aanbevolen dosis.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar objectieve resultaten van mensen die dit gebruiken.
 
planted box lean dosing een goede planten voeding
Zover ik begrijp is de vraag of de AIO een lean dose is maar daarmee geef je zeg maar de volle mep die meer voor een EI is bestemd dus dan is de AIO geen leam dose voeding als ik het goed heb want je voegt vrij veel nitraat en fosfaat ook toe.
 
Zover ik begrijp is de vraag of de AIO een lean dose is maar daarmee geef je zeg maar de volle mep die meer voor een EI is bestemd dus dan is de AIO geen leam dose voeding als ik het goed heb want je voegt vrij veel nitraat en fosfaat ook toe.
We hebben het hier over 2 verschillende producten.
- AIO wat gebaseerd is op de rich-dose (EI)
- En de nieuwe AIO 'Lean-Dose in zijn assortiment
 
O sorry maar die lean dose kende ik nog niet van hem en ging uit van de gewone AIO.
Mooi dat we dit ook weer weten;)
 
Welke lean dose voeding is dan een van de betere?
 
Bedoel je dan planted box lean dosing, dat die oké is?
 
Kan ik dan met de lean dosing all in one ook iets meer snel groeiende planten onderhouden? Of gaan die slecht groeien omdat het lean dosing is.

Licht chihiros wrgb 2 120 cm
En tropica soil bode
 
Misschien moet je eerst eens uitleggen wat je precieze doel is. Want ik krijg een beetje het idee dat je een lage dosering, want daar hebben we het over, ook toe wil passen op snelgroeiende planten wat niet altijd zondermeer mogelijk is. Nu zit er wel een zekere bandbreedte in planten, ook wat groei betreft en dientengevolge ook wat voeding aangaat. Want je kan de groei van de soorten beïnvloeden en daarmee de voedingsvraag. Met name door je lichtsterkte. Maar ook de soort planten die je gaat kiezen spelen een rol.
 
Laatst bewerkt:
Kan ik dan met de lean dosing all in one ook iets meer snel groeiende planten onderhouden? Of gaan die slecht groeien omdat het lean dosing is.
Ja hoor, geen probleem met een aquasoil.
Kijk maar naar een resultaat in mijn onderschrift ; High Light Nano plantenbakje 2020. Dat is ook gemaakt met een Lean-dose bemesting.
Niet die jij gebruikt, ik maak ze zelf
 

Terug
Bovenaan