Wat is er nieuw

LED aanschaffen?

Bono_C

Well-known member
Lid geworden
17 september 2014
Berichten
89
Locatie
Maastricht
Hallo iedereen, ik ben de laatste tijd aan het denken om mijn tl-lampen te vervangen door LED-strips. Echter heb ik hier weinig ervaring mee, en vraag ik jullie dus om jullie hulp en mening. Ik ben van plan om mijn Juwel Rio400 om te vormen naar een amazone biotoop voor discusvissen. Ik heb me me mangrove zaden aangeschaft, die het aquarium van nodige wortels zal voorzien.

Nu wil ik dus ook LED's gaan installeren, alleen vraag ik me af wat nu de echte topmerken zijn in deze categorie. Daarbij wil ik het zo kunnen instellen dat ik zons-op en ondergang heb, en s'nachts ook mooie maanverlichting heb. Zijn er systemen die je zoals gewenst kan instellen?

Ik kijk ernaar uit jullie adviezen, mening, en ervaringen te ontvangen.

Bij voorbaat al mijn hartelijke dank!

Groetjes Bono
 
Dat zijn er genoeg hoor. Ik heb gewoon strips en een tc 420 controller aangeschaft. Mijne word ook een discusbak. Alleen is hij iets dieper als een rio 400
 
Hoe handig ben je met klussen Bono? Er zijn (dure) kant en klare systemen te koop met precies wat je wilt, maar als je zelf wilt gaan klussen zijn er wel wat topics op het forum te vinden waarmee je dat ook kan bereiken (en dan kom je o.a. uit bij die TC 420 die mijn voorganger noemt).

~ Ivo
 
hier in huis hebben we nu twee jaar ledverluchting. Met zonsondergang opgang en maanverlichting s nachts...

Het is een dure aanschaf, dus zeker even rondneuzen. Die van ons is van Wespro. Zou nooit meer anders willen.
 
Hoiiii...


Ik heb een set van Kitelight voor mijn 260 liter bak...en een set voor mijn 60 liter bak. Allebij met een controller...voor de zons-op en ondergang. Bevalt me primaaaaa al komt er in de toekomst nog wel voor de 260 liter bak een witte LED strip bij...wil toch iets meer licht...voor planten die het nodig hebben.

Suc6 en groet
 
Mascha&Ivo zei:
Hoe handig ben je met klussen Bono? Er zijn (dure) kant en klare systemen te koop met precies wat je wilt, maar als je zelf wilt gaan klussen zijn er wel wat topics op het forum te vinden waarmee je dat ook kan bereiken (en dan kom je o.a. uit bij die TC 420 die mijn voorganger noemt).

~ Ivo

Ja ik ben wel redelijk handig, maar met zoiets laat ik liever niks aan het toeval over! Er zit toch al meer dan genoeg geld in mijn aquarium dus een paar honderd euro meer of minder zal het verschil niet meer maken. Wil het mooiste, en handigste. Ik heb al gezien dat er kant en klare systemen zijn, alleen weet ik niet welke het beste zijn. De prijzen lopen ook ver uit elkaar, en de duurste is niet altijd het beste... Daarom hoop ik te profiteren van jullie ervaringen ermee.

Bedankt voor de snelle reacties allen!
 
Aquariaan1967 zei:
Ik heb een set van Kitelight voor mijn 260 liter bak...en een set voor mijn 60 liter bak. Allebij met een controller...voor de zons-op en ondergang.
Afgelopen weekend op het Vivarium Kitelight LED met WiFi controller aangeschaft. 🙂 Garnalenbakej is nu volledig LED. Tevens 1x52cm en 1x92CM RGB erbij en in mijn Trofis in het midden geplaatst. Heb daar nu dus 1 "baan" RGB LED. Later wil ik helemaal naar LED overgaan. Gebruik 1 controller voor beide bakken. 🙂
 
Crash zei:
Afgelopen weekend op het Vivarium Kitelight LED met WiFi controller aangeschaft. 🙂 Garnalenbakej is nu volledig LED. Tevens 1x52cm en 1x92CM RGB erbij en in mijn Trofis in het midden geplaatst. Heb daar nu dus 1 "baan" RGB LED. Later wil ik helemaal naar LED overgaan. Gebruik 1 controller voor beide bakken. 🙂

En je bent tot nu toe zeer tevreden over Kitelight, of zijn er nog systemen die tevens je voorkeur genieten als je volledig naar LED overstapt?
 
Ik heb het net, maar wel pas aangeschaft na het nodige te hebben gelezen. Zit nu naar aan mooie zonsondergang te kijken in beide bakken tegelijk. 🙂
 
Crash zei:
Ik heb het net, maar wel pas aangeschaft na het nodige te hebben gelezen. Zit nu naar aan mooie zonsondergang te kijken in beide bakken tegelijk. 🙂

Ja? oow echt geweldig! bij mij springt het licht ineens uit door de tijdschakelaar en elke avond schrikken de vissen zich rot...
Heb net een mail opgesteld en verstuurd naar kitelight, had al gehoord dat ze een goede service hadden, en door veel mensen op dit forum gebruikt worden.
Hopelijk kan ik een dezer dagen net zoals jij heerlijk genieten van een zonsondergang op mijn kamer!

Amusez-vous!
 
Crash zei:
Zit nu naar aan mooie zonsondergang te kijken in beide bakken tegelijk. 🙂
Vertel! Hoe kijk jij naar 2 bakken tegelijk? Is dat een extra functie? 😀
 
Geen wetenschappelijk iets, gewoon beide aan dezelfde muur hebben staan. 😉
 
En dan het zelfde programma draaien Crash? hehehe Same hereeeeee
 
Uiteraard, want de LED zit op dezelfde kanalen. Waarom met twee controllers werken. 🙂
 
Heel benieuwd ben ik naar de ervaringen met plantengroei en LED? En dan bedoel ik ook de ervaringen met de kleuren van de minder eenvoudige planten zoals de ammania gracilis of de didiplis diandra? Of de structuur van mossen?
 
Stuur Lex een stekje van beiden op, kan 'ie het voor ons uittesten! 😀

~ Ivo
 
Led verlichting

Controller:

Controller

aaxNSRz-D3UIPAEghsUqQGvgp2nr0aep.jpeg


driver:

driver

aaxNSRz-D3UIPAEghsUqQGvgp2nr0aep.jpeg


Of

driver

aaxNSRz-D3UIPAEghsUqQGvgp2nr0aep.jpeg




Ledbar:

bar

aaxNSRz-D3UIPAEghsUqQGvgp2nr0aep.jpeg


Jb Malawi
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: moge Ed
      Terug
      Bovenaan