Led controller tc420 in combinatie met 11 Jmb Ip68 Community 4.500k Rood/wit -nature

T

turboton623

Guest
Ik heb sinds gisteren de Jmb Ip68 Community 4.500k Rood/wit -nature- 300MM 9WATT nu vraag ik mij af of deze aan te sluiten zijn op de TC 420?

Aangezien deze controller een stuk goedkoper is. als de JMB controller die als ik het goed zie dezelfde mogelijkheden biedt.
 
Het kan zijn dat er dan een sturing tussen moet. Omdat de leds mischien stroomgestuurd zijn en de tc 420 is spanningsgestuurd
 
Dus ik moet op zoek naar een stroomgestuurde controller. Of eigenlijk moet ik er achter zien te komen of deze leds stroom of spannings gestuurd zijn. Als deze leds stroomgestuurd zijn is dat de reden dat deze controller zo duur is? Als ik de controllers op prijs vergelijk en ik kijk bij de kitelight dan heb je voor een tientje minder een wifi gestuurde controller.
 
Ben toevallig zelf een balk met 3 watt powerleds aan het maken. Zodoende dat ik dit weet. Zo,n blokje wat je er tussen moet solderen kost een euro of 7. En dan kan je gewoon met de 420 dimmen en zo
 
Wat voor blokje bedoel je precies. Is dat te koop of moet je dat zelf in elkaar knutselen?Ik heb zelf namelijk ook een tc420 controller en ben erg gecharmeerd van de JMB leds, vandaar.
 
8AC0D768-C3E0-4250-A7B5-874C0ED83E4F_zpskvuxzqyw.gif
powerled aansturing
 
Mooi bedankt. Ik zal eens zoeken op het internet waar ik deze dingen kan kopen.
 
Hallo Richvio,

Ik heb nog eens gekeken naar de Meanwell converter. Ik vraag mij het volgende af. De JMB lampen hebben 3 kabels. 1 rode, 1 zwarte en 1 gele. Ik zou die dus moeten aansluiten op de in - aansluiting van de converter. De out - aansluiting wordt dan aangesloten op de TC420. Nu ben ik een leek op dit gebied, maar is dat niet precies andersom? Ik zou namelijk de led lampen op de out verwachten. Ik hoop dat jij hier een antwoord op hebt. Tot nu toe krijg ik op mijn vragen bij mensen die in deze sector werken geen antwoord. Het schijnt allemaal nogal specifiek te zijn.
 
Ik heb ook geen idee waarvoor die derde gele is. Dat heb ik ook nog nooit gezien
 
Rood + zwart - geel ?
 
De lampen in die balk zullen gewoon in serie zitten
 
Zit er toevallig een fan ingebouwd? Daar zit vaak nog een gele draad bij
 
De gele is voor de PWM - dimming. Sluit je alleen de rode en zwarte aan op de controller, dan werkt het wel maar gaan de lampen fluiten. Rechtstreeks aansluiten op de adapter zonder de controller kan wel. Maar dan dim je dus niet. Ik moet dus een converter hebben die op een of andere manier het PWM signaal op de gele draad krijgt.
 
Terug
Bovenaan