Led flash Superfish Home 65 bij inschakelen stroom

DeSvekke

New member
Lid geworden
4 februari 2021
Berichten
2
Leeftijd
44
Hoi watervrienden,

Ik ben nieuw (uit Belgie, regio Gent), even een lastige tijd achter de rug en mezelf nu getrakteerd op een middelkleine zoetbak (60L). Even rondgekeken op internet en blij hier zo'n mooie community te vinden! Hallo iedereen!

Ik ben voor een courant modelletje gegaan: Superfish Home 65. Deze heeft een soort geheugen op de led verlichting. Wanneer die aan stond en je zet de stroom uit en weer aan, zal de led verlichting opnieuw aan gaan. Dit laat het gebruik van een timer toe, je kan er één van Superfish nemen, maar iedere doe-het-zelf-timer doet hetzelfde. Ik vond op dit forum al een vraag over een soortgelijke bak. Ook bij mij is het zo dat de verlichting naar 100% gaat (4/4 wit, 2/2 blauw) onafhankelijk van hoe je 'm zelf gezet had. Dat vind ik een beetje een gemiste kans van de producent, maar OK.

--> Wat me echter meer stoort, is dat wanneer de verlichting aan gaat doordat een timer (of manueel uit het stopcontact halen en weer insteken), hetgeen wil zeggen dat ie ineens stroom krijgt, dat de ledverlichting dan eerst een felle flits geeft, om dan uit te vallen en pas dan 'mooi gradueel op 30 seconden naar volle lichtsterkte gaat zodat de vissen niet schrikken' zoals geadverteerd.... Hebben nog mensen met een Superfish Home tank die lichtflits bij het inschakelen op timer/manueel via stekker/schakelaar?

Dankjewel aan éénieder die hier wat over zou kunnen delen!

Hartelijke groeten
Sven
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is denk ik een product fout.
Het werkt sowieso niet als omschreven/geadverteerd dus zou er terug mee gaan naar de winkel
 
Het is een bakje dat ik via bol bestelde. Vandaag was ik in een andere winkel voor wat andere accessoires, een home 60 en 65 geprobeerd, net hetzelfde resultaat... Ik vrees dat dit puntje gesoon niet zo goed afgewerkt is bij die 'betaalbaardere' bakjes.

Thanks om mee te denken.
 
Ik ervaar, helaas, hetzelfde met het inschakelen van de verlichting van mijn home 60
 
Terug
Bovenaan