Led houders waar te koop ?

A

Altispinosa

Guest
Hallo,

De nieuwe bak die ik net heb gekocht zitten 2 T5 lampen in en aan beide lampen zijn klemmen bevestigd met telkens 2 houdertjes in plastiek om 2 Led verlichting aan beide kanten te bevestigen maar 1 houdertje van die plastieken is afgebroken en is gelijmd met secondelijm maar breekt terug af,zodat ik een noodoplossing heb bedacht om door middel van een stripje beide Leds met elkaar te verbinden zodat de afgebroken niet in het water kan zakken.
Ik heb net contact gehad met de verkoper waar ik de bak van heb gekocht en die zei me dat die 2 T5 lampen nooit hebben gebrand maar enkel de 4 Leds.
Nu denk ik om die 2 T5 lampen er uit te gooien en enkel met de leds verder te gaan en zal ook mooier ogen en beter zijn aangezien de TL lampen toch geen dienst doen (die T5 lampen kan ik dan houden als reserve voor in mijn andere bak.
Mijn vraag luid als volgt:
Kan ik ergens aansluitingen kopen die je op elke uiteinde van de leds bevestigd die dan op hun beurt passen in de TL armatuur.
Ik meen dit al eens ergens gehoord te hebben of gelezen te hebben maar ben hier niet 100% zeker van vandaar mijn vraag hier aan jullie.
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en dat ik het goed heb uit gelegd.
 
Wat je kunt doen is de t5 eruit draaien, naar de Doe het zelf zaak electra buis halen, die is als t goed is dezelfde dikte als de t5 buis, en dan schroef je die erin, en daaraan maak je de ledstrips vast met tie-ribs.
 
Wat je kunt doen is de t5 eruit draaien, naar de Doe het zelf zaak electra buis halen, die is als t goed is dezelfde dikte als de t5 buis, en dan schroef je die erin, en daaraan maak je de ledstrips vast met tie-ribs.
Ik vrees dat ik het niet echt goed begrijp Albert,kun je het eventueel aantonen aan de hand van een foto of tekening ofzo.
En wat zijn tie-ribs ?
 
Nee, dit is enige shop die ik ken met deze klemmen.
 
Kijk wel even goed of deze ook op jou leds passen.
 
Kijk wel even goed of deze ook op jou leds passen.
Dit is wat ik kan vinden van info Ton:


Super gemakkelijk je lampen bevestigen in je bestaande TL houders.!

Deze klemmen zijn speciaal door ons ontwikkeld en kunnen twee HVP zoetwaterLED lampen bevestigen in de huidige TL houders. De hogte van de klem kan gemakkelijk ingesteld worden met de bijgeleverde inbussleutel.

De set bestaat uit één set houders waarmee je twee lampen kunt monteren.

Dus ik neem aan dat ze geschikt zijn voor de leds die ik heb,mss dat ik even een mailtje kan sturen alvorens ik ze bestel om 100% zekerheid te krijgen.
 
vermoed dat Ton bedoelt of jouw led behuizing de zelfde breedte heeft als die van HVP
anders gaat het niet passen
 
vermoed dat Ton bedoelt of jouw led behuizing de zelfde breedte heeft als die van HVP
anders gaat het niet passen
Tja en hoe kan ik dat te weten komen Jaap ?
 
ha das een een goeie zie net dat hvp weinig info geeft bij zijn led gebeuren qua afmetingen
mailen of bellen dus
maar zag nu dat je dat al wou doen
 
ha das een een goeie zie net dat hvp weinig info geeft bij zijn led gebeuren qua afmetingen
mailen of bellen dus
maar zag nu dat je dat al wou doen
Mail is verstuurd,hopelijk is het de juiste breedte en de breedte van mijn Leds is 18mm.
 
Terug
Bovenaan