Wat is er nieuw

LED keuze: 1.20 bak/matige beplanting/zuid amerika

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jeffrey G
  • Startdatum Startdatum
J

Jeffrey G

Guest
Geachte lezer,

Ik heb zelf een bak van 1.20 x 40 x 50. Ik ben bezig het een zo dicht mogelijk als ik kan zuid Amerika bak er van te maken. Alles heb ik al behalve de LED verlichting.

Ik heb al de volgende informatie opgezocht.
- 4500k verlichting
- Kracht moet 100 lumen minimaal zijn voor kwalitieve LED verlichting
- RGB is erg handig voor je plantjes

Maar nu heb ik een 2 tal winkels gevonden die bij mij in de smaak vallen. Alleen jammer dat de 1 geen 4500K licht heeft.

Belgische website HVP 7000k lampen

of

Nederlandse leverancier met 4500 K lampen

Welke zullen jullie kiezen? Of heb je een betere leverancier en goede LED lampen?

Prijs kaartje is niet hoger dan 250.

Dank je wel!
 
Menig biotoop in Xuid-Amerika waar nauwelijks een plant te vinden is.
Ga je dat echt nabootsen hoef je je in ieder geval niet de te maken over plantengroei met de LEDS.
 
Op basis van de informatie van de producten en mijn eigen zoektocht onlangs naar een goede maar wel enigzinds betaalbare oplossing, heb ik ook naar Aquaterra gekeken.

Ik denk dat deze naast een duidelijk en onderbouwd avies een behoorlijke value voor money neerzetten.

Uiteindelijk ben ik gegaan voor een andere variant (ook na heel veel overleg met de leverancier), te weten JMB.

http://www.jmbwebshop.nl/c-1681810/jmb- ... rlichting/

Ik heb mijn set via MP weten aan te schaffen, waardoor de kosten gunstiger uitvielen dan bij volledig nieuw.

Ik ben van 4 x T5 45W nu overgestapt op

2 x 30W en 1 x 27W
Mijn bakafmetingen zijn 120 x 50 x 60 (waterhoogte)

Succes met je zoektocht en keuzes
 
Dank je wel. Ik heb er wel een paar snel groeiers inzitten dus een beetje licht is wel lekker. k ga wel voor de 4500k en waarom toch JMB?
 
Sorry lees je vraag laat, waarom JMB. Zover ik kan waarnemen goede prijs kwaliteit verhouding, binnen (voor mij) het acceptabele. Je moet geen JMB, het is een idee, meer niet!

Nogmaals heel veel succes in je zoektocht!
 
Ik heb voor aquaterra gekozen. Goede prijs kwaliteit verhouding. Kunnen jullie mij een tip geven als het gaat over lampen installeren met de lampen instellingen? Ik heb zo'n zons onder gang en zo apparaat.
 
Heeelll eerg bedankt. Die ga ik zeker lezen! Zoiets wou ik al vragen. Heb je nog tips?
 
Ik heb de Kitelight time controller, deze heeft andere software om in te stellen.
 
Maar deze werkt toch ook goed genoeg?
 
Wat ik lees wel. Is dezelfde als Kitelight, maar is anders geprogrammeerd en heeft dus andere instel software.
 
Dank jullie voor de info. Als de helft vanse lampen er in zit dan maak ik wel een foto. Andere helft lampen moeten besteld worden
 
Heb dan denk top bereikt van vis aantallen denk ik..
 
Jeffrey G zei:
Geachte lezer,

Ik heb zelf een bak van 1.20 x 40 x 50. Ik ben bezig het een zo dicht mogelijk als ik kan zuid Amerika bak er van te maken. Alles heb ik al behalve de LED verlichting.

Ik heb al de volgende informatie opgezocht.
- Kracht moet 100 lumen minimaal zijn voor kwalitieve LED verlichting

100 lumen per watt?
Ga je nooit halen op enkele extreem dure niche units na.
Dan investeer je beter in T5 HE. 130 lumen per watt 🙂
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan