Wat is er nieuw

Led kleuren kiezen

CheAad

Well-known member
Lid geworden
3 april 2017
Berichten
76
Leeftijd
32
Ik heb net even een paar lichtschema's in elkaar geklieder op mijn TC420 en de boel voor het eerst aan gezet. Was even natte vinger werk aangezien ik de bak van marktplaats heb gekocht en eigenlijk geen flauw idee had wat voor leds erin zaten. Was een malawi bak, dus het was wel een beetje te verwachten, maar het zijn dus 2x blauw/helderwit en 1x helder wit als ledbalk en. Nu vind ik dat wel een beetje te helder en blauw allemaal voor mijn Paraguay bak.
Kort samengevat, wat raden jullie mij aan als ledbalken? Van wat ik zo gespeurd heb zag ik dat mensen met 3 balken wel gaan voor wit blauw en rood. Is dat een beetje een goede combi voor een wat warmere donkerdere look? En hoeveel meerwaarde heeft het rode licht voor de bak t.o.v. enkel blauw en wit?

Fotootje van de bak voor de leuk erbij:
IMG-20220203-WA0048.jpeg
 
Ik heb net even een paar lichtschema's in elkaar geklieder op mijn TC420 en de boel voor het eerst aan gezet. Was even natte vinger werk aangezien ik de bak van marktplaats heb gekocht en eigenlijk geen flauw idee had wat voor leds erin zaten. Was een malawi bak, dus het was wel een beetje te verwachten, maar het zijn dus 2x blauw/helderwit en 1x helder wit als ledbalk en. Nu vind ik dat wel een beetje te helder en blauw allemaal voor mijn Paraguay bak.
Kort samengevat, wat raden jullie mij aan als ledbalken? Van wat ik zo gespeurd heb zag ik dat mensen met 3 balken wel gaan voor wit blauw en rood. Is dat een beetje een goede combi voor een wat warmere donkerdere look? En hoeveel meerwaarde heeft het rode licht voor de bak t.o.v. enkel blauw en wit?

Fotootje van de bak voor de leuk erbij:
Bekijk bijlage 339050
Ik denk dat het voor je vissen niet heel veel uit maakt welke led kleuren je kiest.
Goede verlichting (kleurenspectrum en sterkte) is met name belangrijk voor je waterplanten!
Voor je planten heb je een verlichting nodig van ongeveer 5000 kelvin. Een gemiddeld aquarium met eenvoudig te houden planten heeft ongeveer 25-30 lumen per liter water nodig. De rode en blauwe ledbalken zijn er vooral voor jezelf en zijn minder geschikt voor je planten.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan