led lampen plaatsen kan dat

H

Herman1955

Guest
Hoi wie weet of het goed is. Ik wil een eheim proxima 325 aquarium kopen.
Ook wil ik led verlichting van aqualantis easyled 120 kopen
In de eheim bak zit standaard 2 x tl 5
Die wil ik vervangen door de easyled. Past dat in de armatuur of moet dat anders?

En dan zegt de ene zaak je moet per led lamp een controller hebben de andere zaak zegt nee hoor je kunt beide led lampen aansturen met een dubbele dimmer van ADM

Wie weet wat ik moet kopen aparte controllers of de dubbele dimmer.
En past die easyled lamp van adm in de armatuur?


hartelijke groet,
Herman
 
Dag Herman,

LLjkt mij een heel mooie bak te zijn.

Jij gaat dus opteren voor 2 x een EasyLed 120?

Ik was ook van plan mijn TL lampen te vervangen door EasyLed , lees mijn ervaring op dit forum. ( topic: "Easyled vervangt T8 en T5?")
Beviel mij helemaal niet zoals je kunt lezen.

Op de webpagina van het duitstalige Aquacharts :
http://aquacharts.de/2014/06/interzoo-2 ... m-proxima/
kan je onderaan klikken op "LED Beleuchtung".

Blijkbaar heeft Eheim zelf alles in huis, en op de foto ziet het er stukken beter uit dan de EasyLed, vind ik toch.

Als je voor Easyled kiest, je T5's zijn 1149 mmm en als ik mij goed herinner zitten er hulpstukjes in de doos om om de EasyLed's in de armatuur te doen passen

Die dubbele dimmer van ADM ken ik niet.
Mijn verkoper zei dat ik twee controllers nodig had.

Hopelijk heb je hier al iets aan,


Willem
 
Eheim LEDs zijn fraai vormgegeven, maar zijn vrij prijzig en daarmee kun je alleen dimmen. Het is niet mogelijk om er een zonsopkomst- en ondergang mee te simuleren.

Zelf ben ik op het moment een Proxima 250 aan het opbouwen (de 325 paste helaas net niet). Ik heb voor Lumlight gekozen ipv Easyled. Dit omdat Easyled wat betreft lichtsterkte geen alternatief had voor de 2x39 (t5) Watt tl's (dat werd mij door de verkoper in Helmond gemeld). Blijkbaar is dat er wel voor de 2x54 T5's die in jouw Proxima 325 gaan?
Bij de aquariumwinkel in Best hebben ze in ieder geval gezegd dat de Easyleds mbv koppelstukken prima in de armatuur van Eheim passen. Ik ga er vanuit dat ze daar weten waar ze het over hebben. Maar ik heb het zelf dus niet gezien.

De Lumlights bevallen mij overigens goed, in dit topic staan wat foto's van mij hoe het is ingebouwd.

Verder stuur ik met 1 controller (TC420) beide lampen aan. Mbv de adapter zou ik er zelfs 4 tegelijk aan kunnen sturen. Vreemd als zoiets niet met Easyled zou kunnen:

717972arko_0_82_arkoadapterbox1.jpg


Succes met je keuze en de bak, zal vast mooi worden! :)
 
Terug
Bovenaan