led licht en nacht verlichting

D

Displaynaam

Guest
Zit te denken om misschien van TL buizen na LED te gaan. Dat goede koop led licht, is dat goed? (goedkoop euro of 50 voor 60liter.)

En zag iets over een nacht lamp, bestaat dat en kan het kwaad?
 
Die strips stellen zeer weinig voor.
 
Een nacht lamp is puur voor de kijker (jij) en bestaat meestal uit blauwe led's.
Kan zover ik weet geen kwaad, over het algemeen is het vrij zwakke blauwe verlichting.
 
Black Kiwi zei:
Een nacht lamp is puur voor de kijker (jij) en bestaat meestal uit blauwe led's.
Kan zover ik weet geen kwaad, over het algemeen is het vrij zwakke blauwe verlichting.
Dank u

Over iemand ervaring of een andere mening betref dit onderwerp.
Post het gerust.
 
Displaynaam zei:
Black Kiwi zei:
Een nacht lamp is puur voor de kijker (jij) en bestaat meestal uit blauwe led's.
Kan zover ik weet geen kwaad, over het algemeen is het vrij zwakke blauwe verlichting.
Dank u

Over iemand ervaring of een andere mening betref dit onderwerp.
Post het gerust.

Zeker NIET alleen voor de kijker!
Heb die er van mij ingehangen omdat ik 's morgens regelmatig visjes mankeerde, garnalen waren ermee weg.
Sinds de LED's er inhangen is dat 's nachts nooit meer gebeurt.
 
Dank u, betref de garnalen klink het logisch en handig.

Maar nog een vraagje:
Iemand ervaring met "budget" led licht. 40-100 euro?
 
Hoi,
Ik heb zeer goede ervaring met LED verlichting in mijn 60cm aquarium.

Ik heb er 4 LED strips van 50cm in welke aangestuurd worden door een LED controller.
Alles heb ik besteld in China, aangevuld met enkele onderdelen uit de lokale bouwmarkt. En natuurlijk nog een paar uurtjes solderen, testen schroeven etc.

In totaal was in ongeveer �85,- kwijt.

Het draait nu zo'n 5 maanden en de enige problemen die ik gehad heb is wat alg doordat de verlichting te fel was, maar dit was natuurlijk eenvoudig aan te passen door het gebruik van de LED controller. Achteraf waren 3 strips voor mijn bak ruim voldoende geweest, nu brand de verlichting overdag maar op max. 50%.(wat wel weer een positieve invloed heeft op de warmte ontwikkeling en dus ook de levensduur van de strips)

Dit is natuurlijk alleen haalbaar als je het zelf leuk vindt en als je een beetje handig ben met een soldeerbout.
 
Ik gebruik alleen nog maar led verlichting en zou ook niet meer anders willen. In mijn grote bak heb ik naast wit ook een rgb strip. Blauw staat 's nachts aan (slechts op 4% sterkte) overdag alleen rood.
 
Ik gebruik rgbw strips, dus 1 strip met om en om een witte en een rgb LED.
 
Terug
Bovenaan