LED lichtkap

Je wilt de ledverlichting dus zelf maken (solderen ect) als ik het goed begrijp?
 
Je wilt de ledverlichting dus zelf maken (solderen ect) als ik het goed begrijp?

Klopt! Ik wil graag een armatuur (?) zoals op de bovenstaande website en de leds hier zelf op bevestigen.
 
Ah nee dan begrijp ik het, ondergetekende kan je dan niet van dienst zijn :)

Ik weet dat er hier mensen zijn die met losse modules, heatsinks & aluminium profielen zelf units in elkaar hebben gezet en die branden je ogen uit :D Deze zullen ongetwijfeld nog reageren.

kijk anders ook even in de topics van @bderooij & @tuinkabouter, volgens mij hebben oa hun zoiets gedaan.
 
Ah nee dan begrijp ik het, ondergetekende kan je dan niet van dienst zijn :)

Ik weet dat er hier mensen zijn die met losse modules, heatsinks & aluminium profielen zelf units in elkaar hebben gezet en die branden je ogen uit :D Deze zullen ongetwijfeld nog reageren.

kijk anders ook even in de topics van @bderooij & @tuinkabouter, volgens mij hebben oa hun zoiets gedaan.

Das een schiere schijnbeweging :)

@Stijn Aerts Leg eens iets meer uit. Zoals ik het nu lees wil je een standaard frame wat op je bak past zelf vullen met je eigen leds?
Als je niet wilt solderen dan klinkt dat als een Modulair Led systeem ?,?, iets als https://www.google.nl/search?q=modu...rome..69i57.7007j0j9&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Als je wel zelf wilt solderen, dan zijn er niet echt kant en klare frames op de markt die op je bak passen. Je kunt natuurlijk 2e hands zoeken naar een defecte led balk (LFS aanschrijven), maar anders moet je het zelf in elkaar zetten.
 
Je bent eigenlijk helemaal mee, World Citizen. Wil graag zo’n armatuur om op mijn aquarium te plaatsen i.p.v. een volledige lichtbak Solderen hoeft niet noodzakelijk als ze bestaande led armaturen zijn.
 
Je bent eigenlijk helemaal mee, World Citizen. Wil graag zo’n armatuur om op mijn aquarium te plaatsen i.p.v. een volledige lichtbak Solderen hoeft niet noodzakelijk als ze bestaande led armaturen zijn.

Oke top! ik begrijp hem

Ik zou als ik jouw was dan kijken complete oplossingen. Hoe breed is je bak en wat voor soort inrichting wil je? Afhankelijk van veel planten of bv Malawi.. verwacht ik dat mensen je ander advies gaan geven.
 
Zo iets bv
HTB16_RQabSYBuNjSspiq6xNzpXaw.jpg
https://nl.aliexpress.com/item/CITI...id=8625ab71-b717-4de1-8cc2-78555a3fece2&tpp=1
 
Als je een diy oplossing zoekt kan je het beste voor een makersled heatsink gaan.
@bderooij heeft gebruik gemaakt van bridgelux EB leds welke geen heatsink nodig hebben waardoor je redelijk makkelijk zelf wat kan maken.
 
En met een meanwell IDLC voeding zou het helemaal makkelijk moeten worden
 
Laatst bewerkt:
Als je een diy oplossing zoekt kan je het beste voor een makersled heatsink gaan.
@bderooij heeft gebruik gemaakt van bridgelux EB leds welke geen heatsink nodig hebben waardoor je redelijk makkelijk zelf wat kan maken.

Heb je zelf jouw lichtbakken gemaakt? Heb je hier misschien een bouwverslag van?
 
Oke top! ik begrijp hem

Ik zou als ik jouw was dan kijken complete oplossingen. Hoe breed is je bak en wat voor soort inrichting wil je? Afhankelijk van veel planten of bv Malawi.. verwacht ik dat mensen je ander advies gaan geven.

Het wordt een 1.20m ZA biotoop. Ik denk richting blackwater met een minimum aan planten.
 
Ja toch, mooi dat iemand al het voorwerk heb gedaan en dat ik het kan verbeteren en voor mezelf kan gebruiken.
Heel de installatie loopt “maar” op 30-50% van het totale vermogen wat het aan zou moeten kunnen zo ff uit mijn hoofd
 
Terug
Bovenaan