Led of t5

M

maikel 4603

Guest
Hallo allemaal,

Ben bezig met een cichliden bak op te starten.

Nu was in in de winkel om een nieuwe lamp te kopen,wilde voor de marine lamp gaan.

Nu zag ik daar led verlichting staan en vroeg me af of dat ook een goed licht geeft voor cichliden?

Er komen geen planten in het aquarium dus dat scheelt ook weer.

Maar is de led van tegenwoordig net zo goed en mooi als de t5 lampen of valt dat tegen?

En hoe is het voor de vissen zelf ?
Want dat is het belangrijkste.

Gr maikel
 
Cichliden stellen geen eisen aan licht dus kan je zorgeloos voor led kiezen.

Doorgaans houden ze 8000-10000 kelvin boven een cichlidebak.
Tenzij zuid amerikaans. Die zijn doorgaans blackwater en houden ze eerder warm wit er boven.
 
Oke bedankt voor je snelle reactie!

En qua kleur maakt dat nog veel verschil tegenwoordig of?
 
Voor Chicliden zou ik zelf gewoon kiezen wat je mooi vindt eigenlijk tenzij je er een disco van wil maken zijn alle gebruikelijke kleuren wel ok in principe.
 
Een disco nee dank je haha.

Dan denk ik dat ik over ga stappen op led.

Eerst nog ff wat meer erover lezen morgen .
 
Tom bedankt voor je reactie!

Ben alleen niet zo handig met stroom haha dus liever een kant en klare set :)

Weet iemand een goed en betaalbaar merk of heeft er iemand evaring met een bepaald merk led?
Het is voor een meterbak..

Gr maikel
 
Ik volg alvast
 
In de pas verschenen editie van Het Aquarium (blad van de NBAT) staat een heel interessant onderwerp over LED verlichting. Een aanrader voor iedereen die er wat over wil weten of een mening over heeft.

Ik zou zeggen ga naar de shop en schaf hem aan als je hem nog niet hebt (ontvangen).
 
Fozzy zei:
In de pas verschenen editie van Het Aquarium (blad van de NBAT) staat een heel interessant onderwerp over LED verlichting. Een aanrader voor iedereen die er wat over wil weten of een mening over heeft.

Ik zou zeggen ga naar de shop en schaf hem aan als je hem nog niet hebt (ontvangen).

Nog beter is om een abonnement te nemen denk ik ;).
 
Dat wou ik er niet bijzeggen John....komt zo opdringerig over, maar beter van wel om de hobby en het vakblad levend te houden.
 
Ik wist niet dat die een blad hadden, ik ga eens kijken wat het kost, want lijkt me wel reuze interessant.
 
Goeie tip van me....al zeg ik het zelf...toch?
 
Fozzy zei:
Dat wou ik er niet bijzeggen John....komt zo opdringerig over, maar beter van wel om de hobby en het vakblad levend te houden.

Maak van je hart geen moordkuil Albert ;). Natuurlijk is iedereen vrij om wel of geen abonnement te nemen en kun je ook in veel zaken het blad los kopen. Ik heb sinds dit jaar ook een abonnement genomen want dat is wel zo makkelijk.
 
maikel 4603 zei:
Tom bedankt voor je reactie!

Ben alleen niet zo handig met stroom haha dus liever een kant en klare set :)

Weet iemand een goed en betaalbaar merk of heeft er iemand evaring met een bepaald merk led?
Het is voor een meterbak..

Gr maikel

JMB, compleet �n een erg goede kwaliteit! Draait bij ons inmiddels al een hele tijd tot tevredenheid! Er zijn overigens meer goede merken hoor!


Groet,
Ben.
 
Goeie tip van dat blad !
ik ga het ook even bekijken want lijkt mij wel interessant!

En jmb led heb ik ook naar zitten kijken ,lijkt mij ook goede leds alleen wilde dus weten op lange termijn maar zo te horen zit dat dus wel goed.

Iemand ervaring met de kitelight rgb led?
Hoor er verschillende dingen over..
 
Ja Maikel. Ik ben begonnen met led van Kitelight en was niet tevreden over de opbrengst. Ben overgestapt op JMBunits en nu wel tevreden.
 
Ok� bedankt voor de reactie !

Ik wilde dus ook kitelight rgb gaan bestellen alleen naar een paar onvriendelijke mails en uiteraard de meningen van mensen ,ben ik hier vanaf gezien.

Heb ook naar de jmb units en de hvp units gekeken en volgens mij zijn dat wel beide goede leds ,nu zelf gekozen voor de hvp maar het had net zo makkelijk ook jmb kunnen zijn..

Ben benieuwd als ze binnen zijn !
 
Ik heb HVP als volledige verlichting voor mijn 80 cm gehad, en nu als sfeerverlichting op de 200 cm, beiden i.c.m. de TC420, ik ben er zeer tevreden over.
 
Kijk dat hoor ik graag Ton !
 
Terug
Bovenaan