Led set via aquariumverlichtingkopen.nl?

Harinkie

Member
Lid geworden
30 oktober 2021
Berichten
19
Leeftijd
41
Hoi,

Ik wil voor een toekomstige Juwel Lido 200 een led set en twijfel nog hevig wat ik moet doen. Gaan we voor een helialux spectrum of een ietwat goedkopere set? Ik kreeg antwoord voor een info vraag, kunnen jullie checken of dit een buy is of beter ergens anders kijken?

Je kunt met 2 Combi led balken werken in de kleur 3000 x 7000.

Is een led balk (3000 x 7000) met 1 warmwitte en 1 koudwitte led strip.

Dit is een bewezen combinatie voor plantengroei.

Je hebt hierbij ook zonsopgang en zonsondergang maar dan wel in de kleur van de led balk.

Set met lichtcomputer kost: websiteprijs 125.45 afgerond op 120,00

Wat krijg je dan:

2 led balken van 65 cm in de kleur 3000 x 7000.

1 x voorgeprogrammeerde lichtcomputer (10 programma's met verschillende tijden0

1 x 10A 12 volt voeding

2 verlengsnoeren van 200 cm
 
In je andere topic heeft @Cornelius al iets gezegd over deze verkoper.
 
Ik heb zo'n set gekocht, maar dan RGBW. Is wel low budget, maar op zich OK kwaliteit voor het geld. Ik heb de RGBW balk nog liggen. Had hem net drie dagen in huis toen de bak stuk ging. We hebben een langere bak terug gekocht en konden de balk toen niet meer gebruiken.
 
Hangt er ook vanaf hoe handig je zelf bent.bik heb zelf uiteindelijk waterdichte LED strips genomen. Maar je moet wel een beetje weten wat je koopt. Er is ook een boel rommel op de markt.
 
Ik heb er 1 van 25cm. Die als "maanlicht" fungeert. Staat weliswaar 3 uur per dag aan op 5% maar doet ze werk.

Of het als hoofd lamp? Nee zou ik niet voor kiezen.
 
Dergelijke sets op een hoog aquarium met planten is geen goed idee. De sets van bijvoorbeeld HVP of JMB zijn wat dat betreft een stuk beter, maar dat voel je ook in de prijs.
 
Ow ja, daar moet ik bderooij gelijk in geven. Die lamp balkjes hebben een uitstraalhoek van 120 graden. Het meeste licht ben je dan bovenaan al kwijt. Je zou misschien wel 3 van die balkjes nodig hebben.
 
Een lido 200 is een diepe bak.
Als jij op de bodem van dit aquarium licht minnende planten wilt houden, dan heb je echt een betere kwaliteit verlichting nodig dan led stripjes.
 
Een lido 200 is een diepe bak.
Als jij op de bodem van dit aquarium licht minnende planten wilt houden, dan heb je echt een betere kwaliteit verlichting nodig dan led stripjes.
Ik ga voor de HVP aqua Juwel Lido 200 Aquarium LED set. Dubbele goldline. Daar zullen m'n plantjes wel blij mee zijn denk ik
 
Terug
Bovenaan