led strip

D

dalton

Guest
ik heb vandaag mijn bestelde ledstrip van 5mtr binnen.
aan de onderkant plakt deze en ruikt ook naar lijm.
mijn vraag is of die lijmlucht schadelijk is voor de vissen.
zijn er al leden die hier die ervaring hebben met ledstrip`s.

ik wil stukken van een meter maken die ik aan elkaar soldeer,
ik ben benieuwd wat voor effect dat gaat geven.

mvg

rob
 
Lijmlucht van plakstrips die schadelijk zijn voor je vissen?
Heb ik nog nooit iemand over gehoord.
Zolang de lucht gewoon weg kan lijkt het me geen enkel probleem.

Ga je enkel met ledstrips verlichten?
 
Als je je daar zorgen om maakt (wat ik niet zou doen) eens de lijm is uitgehard zeker niet) is het misschien een optie om watervaste dubbelzijdig tape te proberen.
 
Ik heb zelf een (waterdichte) ledstrip op de juiste maat besteld zodat ie precies over de lengte van de kap loopt. Lijmen heb ik gedaan met de meegeleverde siliconenlijm, die wel een tijdje gefixeerd moet worden wil de strip aan de kap blijven plakken.

Bevalt tot dusver prima, hoewel ik slechts ��n (blauwe) strip heb voor maanlichtsimulatie als de hoofdverlichting uit gaat.

Om de geur zou ik me inderdaad geen zorgen maken zoals hierboven al aangegeven, het oplosmiddel in de lijm is dermate vluchtig dat er nooit kritieke hoeveelheden door het water zullen worden geabsorbeerd zolang de lijm maar niet in rechtstreeks contact met het water komt. Voor de zekerheid een dagje de kap openhouden na installatie kan evengoed geen kwaad, en zal zorgen dat alle oplosmiddelen vervliegen.

Mijn opstelling:

PjqHaQURYagKLw8R6VMckSMR3V4ryjPZ.jpeg
 
overdag met tl s`avond`s met led, ik heb ze al erin zitten, zal straks of morgen nog een foto`tje posten,

mvg

rob
 
Bij de doe het zelf heb ik nog zo n standaard aluminium strip gehaald. De led strip erop gelijmd en dat weer op mijn lichtkap. Met silionenkit. Goed voor de warmte afvoer en levensduur van de leds. En mijn lichtkap is van kunststof.
 
Terug
Bovenaan