Led strips voor aquarium?

D

DePlantenMan

Guest
waarschijnlijk komt er een rekord 700 bij. Voor crystal reds. Naast de gewonen juwel lamp wil ik led strips gaan gebruiken. Dus de vraag is heb het nut voor goede/betere planten groei om er strips in te doen? De strips had ik gezien bij ledstipkoning.nl de stips gaven 14,4 watt per meter. 60 lampjes per meter
 
Extra licht voor extra plantengroei is je bedoeling? Waarom precies? Wil je ook (extra) voeding gaan doseren?

Is even geen antwoord op je vraag, maar de reden daarvoor zit hem in de combinatie garnalen / toevoegingen. De meeste mensen met garnalenbakken - zeker als het om de net iets gevorderde garnalen gaat - houden zich verre van toevoegingen namelijk. Niet te veel licht (of zelfs dempen), makkelijke weinig licht en voeding vragende plantjes is het recept meestal.

~ Ivo
 
ja het was de bedoeling om een mooie planten bak met garnalen te nemen. ik dacht zelf dat 1 lamp te weinig is. ik denk dat ik geen voeding gaat geven want kom crystal reds in. mischien alleen co2? dit is mijn lijsje van de planten die ik wil.

pogostemon helferi
bucephalandra sp. sekadua green wavy
egeria najas
fissidens
flame moss
riccia
chrismas moss
gaint willow moss
mosbollen
lomariopsis
meerdere soorten cryptocoryne
javamoss
anubias nana
anubias nana bonsia
anubias nangi
creeping moss
vallisneria nana
hornblad

planten die er mischien in komen

microsorum pteropus minor
microsorum pteropus mini
microsorum pteropus windelov
microsorum pteropus trident
 
Terug
Bovenaan