LED SUPERFISH DC 10 V 23W IP 27 FLIKKERT AAN/UIT


B

bavdabee

Guest
Sinds een paar dagen doet men LED lamp het niet meer. Voorlopig dus visjes en planten in het donker :( . Kan het zijn dat de adapter stuk is? Adapter is ook van Superfish model XY-1002000-E (output 10V / 2.0A). Kan deze wel nergens vinden op internet om hem eventueel los aan te kopen. Mijn vermoeden is dat de LED lamp zelf wel nog ok is.
Weet iemand hier raad mee aub?

Alvast dank voor de hulp....

Bart
 
Ik zie wel vaak voedingen bij de kringloop winkels van oude laptops liggen, ook 12volt, let op het moet wel gelijkstroom zijn.
Als ze wat hoger voltage zijn dan met een weerstand er tussen om de voltage omlaag brengen en dan eens proberen.
Misschien naar een winkel waar ze de superfish verkopen en de lichtkap mee nemen en daar proberen?
Misschien iemand in de buurt even van lenen?
Welke bak is het van superfish? de Home 40/60/80?
 
Dank Herman voor de reactie...

Die kringloop 12V voedingen wil ik wel eens proberen, maar als daar dan ook nog een extra weerstand tussen moet wordt het voor mij misschien wel iets te ingewikkeld. (Voeding is nu 10V).
De lamp zat geplaatst in een grote bak van 700l die ik tweedehands gekocht heb en dus niet origineel van superfish is.
Zouden ze in die Superfish-winkels die voedingen soms ook apart verkopen?

Alvast dank,

Bart
 
Thanks Herman,

Adapters van 10V zijn blijkbaar niet zo courant. 12V kom je meer tegen blijkbaar. Maakt die 2V zoveel verschil? Heb anders hier een adapter gevonden met volgende kenmerken...

INPUT: 200-240V~ , 50HZ, 0,4A
OUTPUT: +12V (gelijkspanning) 1,25A

De originele Superfish adapter was dus INPUT: 100-240V~, 50/60Hz, 1,0A Max en OUTPUT: 10V (gelijkspanning) 2,0A

Zou ik met die adapter even kunnen proberen?

Nog eens bedankt,

Bart
 
Wat voor led verlichting is het? staat daar iets van bij? Een plaat met allemaal ledlampjes of welke type superfish? zodat ik het na kan zoeken?
12 volt voor heel kort kan om te zien al het brand maar als je door iemand even in de draad een weerstand van pak weg 400 ohm 2watt kunt zetten is het wat veiliger, als het werkt kan ik de juiste weerstand waarder wel even uitzoeken.
Weet wel dat als je meet de spanning hoger is onbelast en de stekker heeft ook andere diktes bij andere voltages.
 

Terug
Bovenaan