Led TL buis in Rekord 600?

Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Berichten
660
Ik las laatst iets over een LED TL buis.

Zijn die er ook te krijgen in TL8, 438mm voor de Juwel Rekord 600?


Die bevestig je dan net zo als een gewone TL neem ik aan, in de bestaande armatuur die al in de kap zit?


Ik zit er aan te denken om zo iets eens te gaan proberen.

Vooral omdat ik nu ook enkele rode planten erin heb staan.


Ik zoek een lamp die vooral goed is voor de planten en ook rode planten.
Ik hoef geen hele felle verlichting.
 
Ja, die bevestig je gewoon als een TL buis.
 
Ja, die bevestig je gewoon als een TL buis.

Ok :)
Past zo'n Led TL in de bestaande armatuur, of moet daar een speciale voor in de plaats komen?
Niet dat ik straks bijvoorbeeld de lamp erin doe en er kortsluiting komt ofzo.

Nu nog uit zien te vinden waar ze te krijgen zijn en welke kleur/soort ik het beste kan kiezen.

Oh ja,... deze LED TL kan ook gewoon met tijdschakelaar toch?
Dus in bestaande armatuur waar eerst de gewone TL in zat?
 
Ok :)
Past zo'n Led TL in de bestaande armatuur, of moet daar een speciale voor in de plaats komen?
Niet dat ik straks bijvoorbeeld de lamp erin doe en er kortsluiting komt ofzo.

Nu nog uit zien te vinden waar ze te krijgen zijn en welke kleur/soort ik het beste kan kiezen.

Oh ja,... deze LED TL kan ook gewoon met tijdschakelaar toch?
Dus in bestaande armatuur waar eerst de gewone TL in zat?

De ledbalk is gewoon net zoals een TL, dus kan hij in een tijdschakelaar. Op veel sites verkopen ze ze als 'vervanger voor T8' dus lijkt me dat hij ook in die armatuur past.
 
Ok :)
Past zo'n Led TL in de bestaande armatuur, of moet daar een speciale voor in de plaats komen?
Niet dat ik straks bijvoorbeeld de lamp erin doe en er kortsluiting komt ofzo.

Nu nog uit zien te vinden waar ze te krijgen zijn en welke kleur/soort ik het beste kan kiezen.

Oh ja,... deze LED TL kan ook gewoon met tijdschakelaar toch?
Dus in bestaande armatuur waar eerst de gewone TL in zat?

Je kan inderdaad de LED balk monteren in de bestaande TL armatuur. Er zijn daar verschillende "adaptor" systemen voor te krijgen. Die zorgen er gewoon voor dat je lamp blijft hangen in je lichtkap, je gebruikt eigenlijk de aanhechtingspunten in de kap die voorzien waren voor de TL om de LED balk te bevestigen, maar dus niet de kabelaansluitingen zelf...
Je zal geen kortsluiting krijgen omdat de LED balk een eigen voedingskabel heeft.
 
Je kan inderdaad de LED balk monteren in de bestaande TL armatuur. Er zijn daar verschillende "adaptor" systemen voor te krijgen. Die zorgen er gewoon voor dat je lamp blijft hangen in je lichtkap, je gebruikt eigenlijk de aanhechtingspunten in de kap die voorzien waren voor de TL om de LED balk te bevestigen, maar dus niet de kabelaansluitingen zelf...
Je zal geen kortsluiting krijgen omdat de LED balk een eigen voedingskabel heeft.


Ik denk niet dat ie dat bedoeld hij heeft het over een led TL buis en die pas gewoon in een G13 fitting.
 
Zoals dit denk ik.
SMD2835-18w-t8-font-b-led-b-font-font-b-tube-b-font-plant-font-b.jpg
 
Ik las laatst iets over een LED TL buis.

Zijn die er ook te krijgen in TL8, 438mm voor de Juwel Rekord 600?


Die bevestig je dan net zo als een gewone TL neem ik aan, in de bestaande armatuur die al in de kap zit?


Ik zit er aan te denken om zo iets eens te gaan proberen.

Vooral omdat ik nu ook enkele rode planten erin heb staan.


Ik zoek een lamp die vooral goed is voor de planten en ook rode planten.
Ik hoef geen hele felle verlichting.
Je zou hier eens kunnen kijken:

http://www.ledlampendirect.nl/led-tl-buis.html?gclid=CKaUsLGLs9ICFbYW0wod0E8J7A
 
Terug
Bovenaan