Wat is er nieuw

Led tl juwel.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter deimos
  • Startdatum Startdatum
D

deimos

Guest
Hallo.

Mijn verlichting in m'n rio 125 is aan vervanging toe.

Nu overweeg ik om over te stappen van de T5 naar led.
Ik heb iets gelezen dat er buizen zijn die zo in het T5 armatuur passen.
Hoef je dan verder niets meer aan te passen?
Iets met bomen en bos.
Iemand die me op weg kan helpen met wat ik dan evt nodig heb?

Gr
 
Hallo.

Mijn verlichting in m'n rio 125 is aan vervanging toe.

Nu overweeg ik om over te stappen van de T5 naar led.
Ik heb iets gelezen dat er buizen zijn die zo in het T5 armatuur passen.
Hoef je dan verder niets meer aan te passen?
Iets met bomen en bos.
Iemand die me op weg kan helpen met wat ik dan evt nodig heb?

Gr
Je zal de spanningstoevoer naar elke ledbuis apart moeten aansluiten, d.w.z. de stroomvoorziening van je oude TL buizen gebruik je niet meer elke ledbuis heeft een snoer met stekker. De ledbuizen zijn niet dimbaar.

Hier zie je een voorbeeld van SuperFish maar ook Juwel heeft een gelijkwaardige manier.

 
Weet dat SERA ook opzetstukjes heeft welke je tussen je oude contacten kan zetten. Hier tussen zet je in dit geval de verlichtingsbuizen van SERA. De stroom gaat niet via de oude contactpunten overigens. Voordeel is wel dat je SERA kan dimmen, die van Juwel niet tenzij je Novolux neemt. Is eigenlijk zelfde idee wat Benvo hierboven beschrijft. Ikzelf heb gewoon Juwel maar bij een volgend project ga ik wel voor iets dimbaars. Eventueel is het ook nog een optie als je er niet om geeft dat het niet dimbaar is, om via MP een 2e hands LED lichtbalk van Juwel te zoeken. Er zijn vast mensen die de originele lichtkap vervangen voor bijvoorbeeld een Helialux of ander systeem en de originele te koop aanbieden.

Gr
Stefan
 
Normaliter ben ik groot voorstander van LED; maar misschien in dit geval: Ik zag toevallig gister bij Diebo te Nieuwegein dat ze veel T5 voor 50% korting hadden staan in de winkel; misschien is dat nog wel interessant voor je 🙂
 
AquaCafe
Help Users
      BlupGup: oke, wel vreemd
      Terug
      Bovenaan