Led upgrade Fluval Edge

M

Micha B

Guest
Gisteren mijn Fluval edge 2 gekocht. In de winkel kon ik ook een upgrade laten uitvoeren voor de ledverlichting. Hun zouden dan een ledbalkje inbouwen waarmee zonsopkomst en ondergang gesimuleerd kan worden. Dit zou dan op een normale tijdklok werken en zou 12 uur totaal nodig hebben. waarvan 2 uur voor de zonsopkomst en 2 voor de ondergang.en dus 10 uur op 100% zou branden. Volgens de verkoper waren de balkjes van Aqualed. Iemand ervaring hiermee?
Of is zoiets redelijk makkelijk zelf te doen?
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar kijk nog wel regelmatig rond voor een Edge 2 omdat ik het wel mooie (maar erg onpraktische) bakken vind.

Wat moest die upgrade kosten ? Ik weet dat de LED-upgrade van Fluval zelf iets van 50 euro kost, maar die heeft geen geprogrammeerd ochtend/avondritme. Er staan ook regelmatig van deze bakken op MP met een barst of schade in het glas. Deze kan je vaak voor veel minder overnemen om zo daar de LED-verlichting van over te bouwen (of de bak om te zetten ;) )
 
Aqualed is best en goed merk, en tuurlijk kan je het zelf doen, enkel weet ik niet of het een paketje is of dat je dingen apart moet kopen.
Normaal is een ledbalk hangen helemaal niet zo moeilijk.
 
wij hebben ook meer gekozen voor het uiterlijk dan het praktische..
De upgrade zou op zo'n 170 komen, dus dat vond ik al aardig aan de prijs.
 
Ja ik denk dat ik misschien zelf wel ga knutselen als ik het op mijn heupen krijg.
 
Terug
Bovenaan