LED verlichitng Juwel Trigon 190

R

rverwaart

Guest
Goedemorgen allemaal,

Ik heb onlangs, voor mijn Juwel Trigon 190 aquarium, het Sera LED-X Sunrise systeem aangeschaft. Werkt prima opzich, niets mis mee! Ik vond de voormalige TL verlichting niet toereikend voor de bak; achterin het aquarium komt nauwelijks licht, wat helaas de plantengroei niet bevordert.

Ik merk echter dat dit met de led balken niet is opgelost. Nu kunnen er op het Sera systeem 3 balken in plaats van 2 dus heb ik er gisteren nog eentje bij gekocht; een smallere, zodat ik die achterin het aquarium kan bevestigen. Mijn vraag aan jullie: hebben jullie een idee hoe dit gedaan kan worden? Ik wil de balk liever niet aan de openslaande kap monteren, omdat ik dan eerst mijn verlichting moet loskoppelen voordat ik de kap kan openen... Hierbij een plaatje van het aquarium en diens afmetingen;
16300.jpg


De balk komt dus vlak voor de "punt" onder de driehoekige, grootste klep. Ik wil deze horizontaal monteren, dus van zijkant naar zijkant, zoals de huidige verlichting nu ook gemonteerd is.

Ik ben benieuwd naar jullie creatieve oplossingen :).

Edit; op het plaatje zie je het originele binnenfilter nog gemonteerd zitten; deze is er bij mij uit :) ik heb een extern filter.
 
Niet meer nodig; extra led balk is reeds bevestigd :).
 
Welke heeft u er dan bij geplaatst ? Ik heb het zelfde probleem met mijn Aqualantis
200 (hoekaquarium)
 
Ik heb ook precies de zelfde aquarium met de zelfde leds , maar nog steeds dat probleem achter in de hoek . Heeft er iemand een tip ???
 
Je kunt van mij wel een stukje overnemen ..:zwaai:
 
Terug
Bovenaan