led verlichting aan tl buis hangen

dipesh

Active member
Lid geworden
12 november 2015
Berichten
40
Hallo
Ik heb een Juwel Rio 125.
Nu steken er 2 tl lampen in van 2 X 28watt(T5) 80cm.
Ik heb nu een ronde RGB led(16mm) die ik aan mijn bestaande ronde T5 Tl lamp wil hangen.
Bestaan er hier soms klemmetjes voor om deze aan de tl lamp te hangen zoals het Easy Click-on Systeem van Kitelight.
Mvg. Dirk
 
Waarom niet gelijk erin plaatsen? past toch ook? op plaats van T5?
 
Waarom neem je geen geanodiseerde aluminium beugels welke je in je lichtkap schroeft. Alle oude "meuk" eruit en vrij om de LED qua grote en positie te plaatsen waar je wilt.

851619sschot_0_82_img_20151217_212745.jpg


Prima waterbestendig en heel netjes opgelost naar eigen wensen qua wat je monteerd en waar.
 
Waarom ? als hij al een ronde T5 led buis heeft?
Ik heb nu een ronde RGB led(16mm) .

Kwestie van omwisselen ,toch?
 
In verband met flexibiliteit is mijn idee.

Een T5 balk heeft een afmeting die (vaak) niet over de gehele bak breedte is en de plek is door Juwel bepaald. Dit geeft zover ik kan beoordelen wat schaduw aan de linker en rechterzijde van het aquarium. Bij overstap op LED kan je breder gaan, zodat je dit elimineert of de balken versprongen van elkaar (bijv. links achter en recht voor) positioneert. Maar dit is uiteraard puur persoonijke kwestie en smaak.

Tevens bij een grotere LED t.o.v. T5 kan je qua lichtopbrengst iets meer winnen, omdat de praktijk uitwijst dat de LED de T5 qua opbrengst nog niet evenaart (1 LED voor 2 T5 is de stelling van de fabrikanten).

Maar goed eigen smaak en idee�n zijn hierin bepalend.
 
Ze bestaan wel - maar ik kan me helaas niet meer herinneren waar ik ze gezien heb / sorry

Als die van kitelights passen, dan kun je ze daar wel los bestellen, neem ik aan.

Ik heb er botweg tie-wraps voor gebruikt trouwens- maar die hingen aan een buis die niet meer aan ging en dus niet heet werd.

LED die T5 eruit blaast met factor 2?
Lijkt me sterk, maar ik ben geen kenner.
 
Terug
Bovenaan